fredag 13. august 2010

Ferdig :-)

 
Tre dager med fuging, så er det 99% ferdig. Jippi! Dette har vært litt av en jobb, og gjett om jeg er glad for at den er ferdig! (for denne gang)

Murhus, med skifer på terrassen. Her må det nok fuges en del etterhvert. De lyse fugene tok jeg i fjor, og etterhvert som de gamle smuldrer opp - så banker jeg de bort, spyler fugene ren, og fuger på nytt. Jeg ser at det er flere steder som godt kunne vært tatt, men satser på neste sommer.



Skifer-trapp ned til hagen -  det berømmelige trappebedet.

















og den ny-fugede plattingen bak garasjene.

I tillegg er det skifertrapp fra plattingen og opp til garasjene :-)

Hvis du vil prøve å lokalisere litt, så ser du antydning til pergola i bakgrunnen. Plattingen er på siden av huset - den siden der sola står opp og klestørken vanligvis vaier i vinden. Her har jeg ingen blomster, - med unntak av en blå klematis som klatrer på buen, og en hosta som holder den med selskap. Sønn med allergi må få et lite friområde, og sant å si - jeg har nok med resten :-) 

Mye grått og hardt. men jeg liker det.  

Da skal min første sammenkobling av bilder være en avslutning, og jeg ønsker deg en knakende god helg! 

4 kommentarer:

Linda sa...

Hei!
Så flink,fint med skifer,det har vi også.Mange flotte blomster hos deg:))God helg!

Parkvegens Hageglede sa...

Flott med skifer, du vet jeg liker det :-) Frodig og flott langs trappen din, ned til hagen. Jeg forstår godt, det med allergi. Jeg elsker erteblomster, men ingen av de i år. Jeg tok nesten knekken på handyman i fjor sommer. Da var det erteblomstlukt overalt.. og han er veldig allergisk :-(

krepsemor sa...

Utrolig lekkert med skifer! Det rustikke, litt grove sammen med sarte fløyelsmyke blomster og grønn plen. Dere har gjort en kjempejobb!
God helg til deg også, Blomsterguri!

Margrethe sa...

Jeg liker også godt skifer. Kontrasten mellom det grå (som jeg slett ikke ser på som kald) og plantene gir en fin effekt. Skiferen holder også godt på varmen.Når jeg om kvelden går jeg barfødt ut i Steinhagen vår, er skiferen enda varm, lenge etter at sola har gått ned. En herlig følelse. Du har gjort et flott arbeid, og trappa er herlig. Ha ei god helg i hagen.