lørdag 20. desember 2014

Juleferie!

En laaang og slitsom høst er over.
Vinteren lar vente på seg. Julen er like rundt hjørnet. Den kommer enten det er minus og snø, eller plussgrader og mildvær.
En liten tur i kolonihagen i dag. Nissemor og nissefar sitter i kjøkkenvinduet og kikker på de som rusler forbi. Hvis det kommer en meter snø før julen er over, så sitter de nok der til våren kommer :-)
Gresset er fremdeles grønt. Det har nok vært kaldt, det knitret for hvert skritt jeg tok på plenen.

I dag hadde rosene forfrosne blomster og knopper, så nå er nok blomstringen over for i år. Når det er sagt - vi har hatt den mest fantastiske sommer i manns minne. Jeg tar gjerne en reprise. Jeg gleder meg til vår og sommer i hagen!



I romjulen blir de første frøene puttet i jorda. Jeg hadde satt to blodbeger-planter inn i drivhuset. I dag hentet jeg de inn. De blomstret fremdeles - ihvertfall øverst på planten. Nederst hadde de laget frø. Da skjønner du nok hva jeg skal så først :-)

Etterhvert blir noen andre frø sådd ut i januar. Jeg har ikke hentet frem frøboksen enda, så det får bli info. til neste gang. Jeg ser ikke for meg at begrensning vil være min sterkeste side til neste år heller. Heldigvis har jeg drivhus med mykje lys og mykje varme..... :-)





Jeg plukket inn roser fra hagen 19. oktober. Det kan jeg ikke huske å ha gjort før.

Og med den fargerike buketten, ønsker jeg dere alle en riktig GOD JUL!







3 kommentarer:

Lill Kristin sa...

Sola har snudd og snart er det vår og sommer igjen. Gleder meg til å komme i gang med såing igjen :-)

krepsemor sa...

Så fine nisser og roser!
Ja, nå står en ny sesong for døren, med såing av stauder, og etterhvert sommerblomster. Blodbeger er som vanlig først ute, og chili må en jo også ha, ikke sant?
Godt nytt hageår til deg!

Putrawin sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.