lørdag 23. november 2013

Fornyelser må til

Av og til skjer det ting i livet som ikke har vært med i planen i utgangspunktet. Hadde ikke tenkt å bli singel igjen, hadde ikke tenkt å flytte noe mer.
Så når det ble slik det ble, så måtte jeg bare bo meg litt inn før jeg fant ut at: kjøkkenet fungerte  dårlig og var ikke etter min smak! Ikke var det plass til alt jeg hadde - og ville fortsette å ha heller.
Det er som regel ikke hvordan kjøkkenet ser ut som avgjør om en skal kjøpe en bolig. For min del var det mange forskjellige ting som spilte inn: beliggenhet, størrelse, uteområdet - ja, helt enkelt potensialet.
Jeg ville kjøpe et sted der jeg kunne ha nytt drivhus. Nok soverom og oppholdsrom, boder og god oppbevaringsmulighet. Ingen ulempe at alt dette fantes i samme nabolaget som jeg har bodd siden 1999.
Kjøkkenet ble av selger og megler lagt frem som velholdt Strai-kjøkken. Strai-kjøkken er et kvalitets stempel her i sør, men - lakkert furu fra lenge siden....? Jeg tenkte jeg ville bytte til nytt  "på sikt". Men - så klikket kjøleskapet - og når det først måtte investeres i nytt kjøleskap, så var det vel  like greit å ta hele kjøkkenet?
Nytt kjøkken ble tegnet. Snekker, elektriker, rørlegger og kjøkkenmontør bestilt. Alt skulle skje i løpet av èn uke, men aller først: Riving av det gamle kjøkkenet! Kjekt å ha en voksen sønn som kan ta de tyngste takene! Spennende tapeter dukket opp på veggene. En dør ble flyttet fra kjøkkenet til et passende sted i stuen. 
Lånekjøleskapet fikk stå midt i kaoset.


Etter det har det gått slag i slag, og nå ser alt så mye bedre ut. Du skal få se bilder av mitt nye kjøkken - neste gang :-)


Ingen kommentarer: