fredag 22. juli 2011

Er det mulig?

Med illustrasjon av noen fargerike hagehansker kjøpt til halv pris på Felleskjøpet i dag, må jeg bare få lov til å lure litt.
Dagen startet slik: Fremdeles ferie og regn. Konkluderte med at det var greit å få shoppe litt nødvendigheter til hagen. Trengte noe påler og kanter og slik. "Tre-kanter" som skal holde styr på hva som er plen og hva som er bed. Og noen påler til roseprosjektene mine. Første butikk ble Byggmakker. "Tre-kanter" på 30 centimeter kostet 129,-  og de som er 20 cm høye kostet 89,-. Kjøpte en del meter med sistnevnte. Neste butikk ble Felleskjøpet. Syns det er greit å ta en tur innom og se hva de har også. I bakhodet husket jeg at jeg fortalte en blomstervenninne at jeg hadde kjøpt "calypso" og sneglemiddel på Plantasjen - og så kom det kjapt at "det har de billigere på Felleskjøpet". Dette måtte jeg sjekke, og ja - tenk det du. På Plantasjen koster det kr. 249,- pr. flaske,  på Felleskjøpet koster nøyaktig samme flasken kr. 129,-! Det er 120,- kroner i forskjell. Siden jeg og kjøpte sneglemiddel som hadde samme prisforskjell, så hadde jeg med andre ord betalt kr. 240,- mer enn det samme koster på Felleskjøpet - og det for kun 2 produkter. Følte meg en smule lurt for å si det sånn.
Ikke nok med det - de samme "tre-kanter" som jeg allerede hadde kjøpt til kr. 89 pr. stk på Byggmakker - kostet kr. 129,- på Plantasjen.

Pytt på. Vi hagegale har jo penge-tre i hagen, så det er vel ikke så nøye? Jeg trenger vel ikke si at det ble dårlig med handel på det dyreste stedet?
Takk for at du kikket innom. Ha en god helg!

1 kommentar:

Parkvegens Hageglede sa...

Ja, dette er noe jeg også har erfart. Hageredskaper er langt dyrrere på olantasjen enn på Felleskjøpet. Så tiden da Plantasjen var er billig sted å handle, er langt forbi. Ha en fin helg du også!