tirsdag 11. februar 2014

I dag kom solen

Ja, helt seriøst. Jeg har ikke sett solen siden i begynnelsen av desember. Da var det en dag med sol. Etter den, har det regnet, en måned, og vært snø en måned....
En helt fantastisk god følelse å se solen skinne. Det var nærmest vår-følelse i parken. Snøen er smeltet - ihvertfall mesteparten av den og krokusen titter opp av jorden. Gleder meg til vår og sommer! Rosen er Clair Renaissance eller Julie Renaissance. Vakker!



Det grønne teppet i pottene er Lobelia som spirer. Nå er alle flyttet ned i boden og satt under plantelys.

Jeg har sådd mye Lobelia. Jeg har planer om å bruke de sammen med rosene i parsellen min i Kolonihagen. I fjor hadde jeg noe overskudd etter en å ha kjøpt noen 6-pakker på Plantasjen. De satte jeg rundt en rose, og det ble så utrolig fint! I år har jeg heldigvis fått mulighet til å dyrke mine egne igjen. Det er så gøy å se at de spirer, og nå skal jeg lage mange potter. Så må jeg bare klare å styre meg fra å vanne de alt for mye :-)

Bakdelen med å så i potter med 4 til 6 rom er at frø ofte spirer til forskjellig tid. Jeg måtte prikle de som nesten rakk til taket på minidrivhuset, og så har de fått holde de resten av gjengen med selskap under lyset i boden. Det er fremdeles kjøkkenbenken som blir brukt. Litt lat akkurat i disse tider tror jeg :-)

Jeg må bare si at jeg blir veldig glad hvis du legger igjen en kommentar. Det gir enda mer inspirasjon til å blogge om både det ene og det andre.

:-)


4 kommentarer:

Eli Johannessen sa...

Hei! Jeg syns bloggen din er så informativ,morsom og inspirerende! Jeg la meg til som følger og gleder meg til å følge med på dine videre innlegg.
Mvh Eli på trivelitravel. Ha det godt.

Unknown sa...

Hej,
Så trevligt att hitta hit, väldigt fin och inspirerande blogg du har. Hit kommer jag gärna tillbaka och ser hur det går med de små plantorna ;)
Härligt att du fick sol!
Ha en skön torsdag!
Kram Allis

Linda sa...

Ja,herlig når vi ser litt sol her syd.Det er jo opphold nå:)
Skal si du har mye flott på gang.
Er det økologiske frø? Synes jeg leste en plass at det var best.
Da trives humlene ....???
Ha en fin søndag!

AnitaH2 sa...

Frøken Rosenknopp her i huset syntes den rosa var VELDIG fin! Hun MÅ ha en slik, faktisk! :-)