mandag 21. mai 2012

Yeaaahhh - tomt drivhus!

Endelig! Skal si vinteren har vært lang! Etter et par lørdager med full innsats har alle pellisene nå kommet ut i pergolaen. Potetplanten også forresten - i full blomst. Det eneste som står igjen i drivhuset nå er drueranken og ny-lagde stiklinger.
Mannen har kjøpt material for å skifte planker i gjerdet - og han har satt de opp på bukker for å gjøre det lett å male.... he, he - blir ikke før pellisene har fått annet bosted nei. Tanken var god, og plankene ligger der neste gang han kommer hjem også.

Gule blomster er ganske fint - ihvertfall når det er type Vårvortemelk og i den familien. Jeg er ikke like glad i blomstene til løvetann akkurat nå. Sistnevnte har eksplodert i utbredelse i begge mine hager. Det går med ganske mye tid og slitasje på å fjerne denne villigheten selv. Gode råd???
Tilbake til plantene i dette bedet. Det er en blanding av egensådde og innkjøpte fra Planteliste.net, såvidt jeg kan huske. Mye snadder som jeg ikke husker navnet på. De er merket, men jeg rikker meg ikke fra godstolen akkurat nå :-) Helt bakerst står det en trepion innkjøpt fra samme sted. Jeg er blitt spådd at det blir en ny dille.... Ikke riktig enda, men det skulle ikke forundre meg. En smule lettlurt på dette området :-)
Klematisen Guernsey Cream titter frem fra klatrerosen - tror det var Santana - og i forkant strekker kattemynten seg så det holder. Det ligger så mye byggematerial foran bedet at jeg ikke har fått ryddet opp i hverken det ene eller det andre. Nå sier ryktene at "snekkeren" ikke kommer lenger før vinduene blir levert - og da skulle han bruke morgendagen til "å rydde"... Vil det si at jeg får frigjort trappebedet og bedet foran huset?

Det blir spennende å komme hjem fra jobb i morra og se om noe av dette er borte :-)

Nå mangler det vinduer i veggene og dør i fronten. Murerne skal legge fliser - og rørlegger og elektriker har en del igjen å gjøre. Hvis det går etter planen er hagestuen ferdig i slutten av juni. Gleder meg veldig!

I mellomtiden har jeg en annen hage å kose meg med. Skal prøve å huske kamera :-)

3 kommentarer:

Mariann sa...

Så flott pelargonblomstring hos deg allerede. Nydelig klematis, så tidlig den blomstrer.
Deilig med en forsmak på sommeren, endelig. Ha en fin uke!

Tins roser sa...

Wow, dette er pelargoner, det! Nydelig. Jeg har hatt noen runder med løvetannfjerning et par dager på rad...trodde det var slutt på det jeg nå, men neida, de fortsetter å dukke opp...

Unknown sa...

Himmel som det blomstrer hos deg da! Her har de få pellisene som overlevde så vidt begynt blomstringen. Men det kommer vel.
Nesten alle stiklingene jeg fikk hos deg lever i beste velgående også. Så det er stor stas.