søndag 12. januar 2014

Kaldt ute og varmt inne

Etter mye om og men, frem og tilbake. Endelig ble det lys i drivhuset. Litt varme blir det også så lenge det er natriumlampe som er på. Ca 3 grader pluss i snitt. Ganske sjarmerende med lys når det blir mørkt ute, men det spørs om jeg ikke må slå det av om natten. Ihvertfall hvis det blir forstyrrende når Blomsterguri skal sove. Soverommet ligger nemlig rett på siden av kjøkkenet, og har to store vinduer. Foreløpig er det bare staude-frø og litt stauder fra i fjor som bor her. Forhåpentligvis blir det ikke lenge til det blir behov for at flere skal stå ute der. Da må varmeovnen også skrus på, men det er ikke noe problem. Har skaffet skjøteledning med tre kontakter på samme ledning.
Blogget et innlegg i går også, men det kom på den andre Bloggen som heter Blomsterguri II. Jeg har slitt med å få til å skrive innlegg på den vanlige, og i dag gikk det opp et lys. Jeg må være pålogget Google med riktig brukernavn og passord. Jeg har tydeligvis to forskjellige på bloggene, og da blir det bare frustrasjon.
Ellers kommenterte jeg jo hva som hadde fått spirer av frøene som ble sådd 1. janar. I dag har det kommet enda flere :-) Kjøpefrøene til Blodbeger har kommet med 2 av 5 så langt. Mine egenproduserte brukte 6 dager.....
Oregano, Timian, Basilikum, kokardeblomst, månedsjordbær, Indigo, Dverg-granateple. Gaura. Azur-ridderspore Kjempeverbena, Ramsløk og noe som heter Alchiellic mollis eller noe lignende. Det er like spennende dag for dag nå fremover.
Pottene som ble møysommelig vasket i vann og zalo i går, var tørre, og ble stablet klar til bruk i dag. Ellers har jeg bestemt meg for å bestille potter fra Willabgarden. Jeg har dyrere timebetaling enn det koster å kjøpe 642 potter der :-)
Og så håper jeg at jeg har forstått nok av dette datastyret til å kunne blogge når jeg har lyst.
Nå syns jeg det er gøy, for nå har jeg gode aktiviteter som stadig er i positiv endring :-)
Ha en flott uke!

1 kommentar:

AnitaH2 sa...

Tenkte også å så blodbeger i år, men må visst grave dypere i frøkassa mi for å finne frøene. Når det gjelder navnet du er usikker på:
Alchemilla mollis, kanskje? Stormarikåpe, i så fall.