torsdag 25. mars 2010

Ny drivhusovn :-)

Det ser ut til å bli veldig bra. Ingen sikringer har røket enda, og hvis ikke kondensen på veggene er borte til i morra, så kan jeg stille opp styrken på vifta til ...orkan styrke eller lignende :-) Små søte blomsterkasser med undervanning på 25 liter fikk jeg også i dag. Det var plass til noe mindre jord enn jeg hadde ønsket, men jeg skal helt sikkert få brukt de til noe fint og blomstrende. Leste i en annen blogg: for å få tomatplanter kraftige kunne man ta en vifteovn og la den blåse på plantene. Da skulle de kraftige og fine. Håper vifteovnen har samme effekten på de andre blomstene - og så kan jeg jo heller sette tomatplantene på gulvet foran :-) Sprudler formelig over av energi i forhold til drivhuset og hagearbeid. Nå er det svarte natta, og jeg har ikke rukket å ta bilde av ny-investeringene, men det skjer nok i løpet av de nærmeste dagene. Dere får heller kikke på et bilde av resten av påskedekorasjoner som ble laget i går på hagelaget så lenge. Mye lekkert der! Vi ses!

3 kommentarer:

krepsemor sa...

Høres ut som ditt andre møte i hagelaget gikk aldeles glimrende :o) Flotte påskedekorasjoner! Ser at du er i rute, men det er ikke jeg! I morgen..... i morgen, da er det påskefri, så da skal jeg sprudle jeg også! Ha en toppers fredag!

Linda sa...

Hei Guri!
Morro når en får ting til å fungere.
Gleder meg til en ny titt i drivhuset ditt.
En dansk bloggvenn satt i drivhuset med kakao og sytøy.
Høres også kos ut.
Ha en fin helg!Linda :))

IngunnBW sa...

Så herlig! Da er det ingen fare for frost i drivhuset ditt og du kan starte sesongen tidligere :) Tenker det blir mye kos der inne fremover. God helg!