fredag 3. september 2010

7 ting om meg

Lindas hagedrømmer sendte videre denne awarden, og det syns jeg er veldig hyggelig.

Det er litt av en utfordring å fortelle 7 ting om seg selv, og jeg har brukt noe tid på dette :-)

Flaks at jeg ikke tar meg selv altfor høytidelig, for nå avslører jeg den ene "hemmeligheten" etter den andre!



Nr. 1:
Kan begynne med noe jeg har fått bekreftet atter en gang senest i dag - jeg hater MUS! Heldige meg har en katt som er musejeger. Byttet legges enten i hel- eller i "bits and pieces" utenfor terrassedøren, eller til nød utenfor inngangsdøren. Der forventer jeg jo ikke at det skal ligge noe når jeg suser ut for å hente avisen - og får hjertet i halsen og et ekstra langt uventet skritt - hver gang. Siden jeg er "gressenke" i mange uker om gangen, må jeg faktisk fjerne fangsten selv.... hvis jeg ikke er så heldig som jeg var i dag da sønnen tok seg av det.

Nr. 2:
Ingen nyhet. Jeg elsker blomster og kan fordype meg i hagebøker, hagemagasiner, såing, prikling, potting osv. osv.

Jeg er veldig fornøyd med årets blomstring. Den har vært svært vakker, og jeg elsker å bli overrasket når nye planter blomstrer. Farger og fasonger fascinerer meg, og jeg har stor glede av drivhus og hage.

Jeg elsker å vise frem til venner og bekjente, og syns det er herlig å få positive tilbakemeldinger.

Nr. 3:
Jeg er TV-slave! Jeg elsker å se serier: Charmed, CSI, Criminal Minds, Brothers and Sisters, Private Practis.... You name it! Jeg har opptaker og programmerer til å ta opp alt jeg er interessert i. Jeg ser det så fort jeg har en mulighet og det ikke er noe annet å se på, men av og til hauer det seg litt opp, og da må jeg ta en "helaften" :-)

Nr. 4:
Jeg har ikke stedsans! Ikke for fem øre. Jeg kan lære veien frem og tilbake hvis jeg kjører mange nok ganger. Sitter noen på, så må vedkommende værsågod ta ansvar for i det minste å fortelle hvilken vei jeg skal kjøre - selv om jeg har kjørt den hundre ganger før!
En gang jeg var på ferie på hjemlige trakter skulle jeg besøke en venninne som hadde flyttet siden sist jeg var på besøk. Jeg kjørte et stykke og ventet på tur med ferja over fjorden. Midtfjords ringer telefonen med spørsmål om hvor jeg blir av. Jeg er på ferja, svarte jeg - på FERJA???? Du skal da ikke ta noen ferje! Stedsans? Nei, ikke i det hele tatt! Flaut..... tjaaaa - ja.

Nr. 5:
Jeg liker å lese. Jeg leser aviser, et ukeblad eller to (bytter med naboen), spenningsromaner, en del faglitteratur - og en hel del hagelitteratur. Jeg leser ikke alt dette samtidig eller hele tiden. Alt til hver sin tid! Å lese er herlig, og en helt nødvendig del av mitt liv.

Jeg bestiller/kjøper min del av bøker i løpet av året :-) Disse tre er de siste, og vil sannsynligvis dekke behovet for å lære mer om roser!

Spør ikke meg hvorfor de opptrer sidelengs med en gang de settes inn i bloggen. Hmmm...

Det betyr at lesestoffet er sikret utover høsten - og sikkert vinter og vår også :-)


Nr. 6:
Kontrollbehov. Sannsynlig er det kontrollbehovet som har medført flyskrekk og tannlegeskrekk - og etterhvert også høydeskrekk :-)  De senere år har flyskrekk og tannlegeskrekk ikke vært plagsomt - kanskje til og med redusert til ubehag.
Høydeskrekken er ikke plagsom hvis jeg ikke er i høyden.... men jeg tror ikke jeg skal klatre i trær. Det var nemlig slik jeg oppdaget at jeg hadde fått høydeskrekk. Furutreet fikk verdens hardeste og lengste "klem". Å ja da - jeg ble foreviget i den posisjonen også. Hadde jeg ikke hatt hjelpende hender + fotograf i nærheten hadde jeg vel klamret meg fast der enda :-) Det var helt sikkert den ukas blinkskudd!

Nr. 7:
Jeg er vekt:

Det vil si - jeg er født i vektens tegn.  - Hvorpå jeg har googlet vektens egenskaper, og syns jeg kjenner meg igjen i det meste. 
 
"Vekten representerer balanse og harmoni. Stjernetegnet kombinerer luftens intellekt, den ledende energiens igangsettende egenskaper og den offensive maskuline energi, med Venus' sans for skjønnhet.

Vekten tar hensyn til andre og ser flere sider av en sak. Partnerskap er viktig for en Vekt. En Vekt har det bra når forholdet til kjæresten er i harmoni og livet er bekvemt, vakkert og sosialt.
Vekten er diplomatisk, sosial og rettferdig. Stjernetegnet symboliserer harmoni og balanse. En-til-en-forhold er også knyttet til dette tegnet. Objektivitet, kunst, kultur, design og skjønnhet kobles til Vekten. Tegnet ser raskt begge sider av en sak, tar hensyn til den andre part og skyr konflikter."

Jaja - det var 7 ting om meg. Jeg sender ikke awarden videre denne gangen - det kommer helt sikkert andre muligheter til det :-)

Ha en super god helg!



2 kommentarer:

Linda sa...

SÅ moro å lese mer om deg:) Stedsans ja, det har ikke samboeren min heller, og det kommer det myyye moro ut av, he, he:) Og vekt er jeg også:) Ønsker deg en god dag:) Klem

Linda sa...

SÅ moro å lese mer om deg:) Stedsans ja, det har ikke samboeren min heller, og det kommer det myyye moro ut av, he, he:) Og vekt er jeg også:) Ønsker deg en god dag:) Klem