lørdag 21. mai 2011

Tulipaner...

og mørk, mørk rød - nesten svart......

I dag har det vært utplantingsdag, og mye er kommet på plass. Trenger sikkert et par dager til før alt er plantet ut, men det er det bare jeg som kan se akkurat nå :-)
Innimellom plantingen måtte jeg ta små pauser. Ryggen krangler hvis jeg driver på med det samme for lenge om gangen. Det var da jeg tok en liten fotorunde og foreviget disse to skjønne tulipanene. Intense farver og nydelig fasong! Navn hadde de i fjor høst, - akkurat her og nå er de navnløs. 
Litt luking har det også blitt. Det tok jeg brå slutt da jeg "luket gress" i bedet,og oppdaget når det kom opp at det hadde små løk i enden..... Noe annet ugress hadde nydelige blå blomster da de kom frem i lyset. Jeg kikket vel ikke så nøye på "ugresset" under den store Riddersporen. Så da fikk lukingen en heller brå avslutning. Det får da være grenser til vandalisme!!!
I morra er det meldt regn, og da har jeg tenkt å benytte anledningen til å montere "blomstertrappene" vi har vært å kjøpt på Ikea. Har hatt noen kreative runder for å finne ut hvor pelargoniene skulle stå når de skal ut fra drivhuset. Håper jeg har funnet løsningen med de hyllene. 
Ha en riktig god søndag!

1 kommentar:

Turid sa...

Tulipanene var bare helt lekre - det samme var plantene i det forrige innlegget! Huff ja - en rygg som krangler er ikke greit når man arbeider i hagen - kjenner godt til den saken! Å luke "ugress" har jeg også gjort - av alle ting spirer etter alpeakeleie, men jeg var snar til å få dem i jorden igjen!
Ha en fortsatt fin kveld!