søndag 12. februar 2012

Morsdag!

.. solen skinner og jeg har fått en nydelig morsdagsbukett fra datteren. Det er hyggelig å bli husket, og nå skal jeg nyte de vakre blomstene og få inspirasjon til andre vakre blomster jeg bare "må ha". 
Det går mye på hagestoff i disse dager :-)

Jeg kjenner en stigende abstinens. Meldinger hagler inn "innkjøp av frø" og "nå har jeg sådd". Høres helt riktig ut, - bortsett fra at jeg ikke kan så noe på leeenge enda. 
Det er hyggelig at det blomstrer, men av og til blir jeg en smule overrasket. Jeg har alltid trodd at Amaryllis var rød eller hvit..... Det måtte jeg tro om igjen da jeg plutselig fikk se at denne var kommet i blomst. Da passer det bra at den boksen med Amaryllis-løk jeg fikk og skulle drive frem til jul ble en smule forsinket. Fargene passer godt i februar også :-) Ute skinner solen, og temperaturen er på pluss med noen få grader. I drivhuset er vesentlig varmere....22 grader, og enda er det tidlig på dagen. Luftelukene har åpnet seg, og jeg er ikke i tvil om at to 10 liters kanner skal fraktes fulle av vann ned til drivhuset - ihvertfall to ganger i dag!
 Jeg har vært mange ganger ned i parsellen for å rydde i hytta. Den er full av redskaper og hageutstyr i alle varianter. Jeg vil ha en koselig overnattingshytte, så da må alt utstyret inn i hagebod og/eller drivhus. Foreløpig har jeg ikke vært inne i drivhuset, men jeg kan se konturer av diverse bord og utstyr der inne også. Idag er det perfekt vær, så da skal jeg nok måke meg inn og se. :-)
Ha en god morsdag og søndag!

2 kommentarer:

Linda sa...

Nydelig morsdagsbukket og flott Amaryllis.Så morro at du kan komme til i kolonihagen alt nå.
Spennende tider for deg fremmover.
God søndag!

Landbohaven sa...

Smuk buket.
Her er sneen næsten væk. Jeg håber foråret er lige om hjørnet...
I dag har vi regnvejr.
Tak for kigget.