fredag 18. juni 2010

Helg!

Etterlengtet sådan. Det er så godt å tenke på at det er to hele dager uten jobb foran. Jeg har vært i hagen å observert hva som blomstrer, men denne første fikk jeg av rektor da vi hadde avslutning i skolens styre, og jeg trådte av som FAU-leder. Dufter godt, og jeg følger spent med på når de åpner seg.






Nå blomstrer Lewisia med mengder av rosa blomster. Det er gøy å tenke på at dette er resultatet fra frø som ble sådd tidlig i vinter.









Denne er rosa - eller var det lilla? Jeg har hatt den i flere år - uten å få med meg navnet.... kjenner du den igjen?



Lilla og rosa går igjen fremdeles, men nå ser jeg at det myyye gult som står for tur. Jeg får vel bare vente til det blomstrer, og så ta en vurdering om det skal flyttes til ventebed.

Jeg gleder meg til en helg i hagen, og ønsker alle som kikker innom GOD HELG!

3 kommentarer:

Røsslyng sa...

Herlig blomstring!
Ønsker deg en riktiig fin helg!

Ellen Walnum sa...

Mye rosa og lilla her også gitt:)

AnitaH2 sa...

Kan det være hestemynte? (Monarda di?? didyma??)