fredag 4. juni 2010

Trivsel i hagen

"Dessverre" ble jeg ikke tatt ut i streik denne gangen heller. Hvis jeg noen gang skulle bli det, så håper jeg at været og varmen blir akkurat slik den har vært her siden streiken startet.

Det er noen som bryr seg mindre om at Blomsterguri må sitte inne på et kontor i finværet - og det er blomstene i hagen! Jeg har 3 store Rhododendron som har stått her siden tidenes morgen, og de blomstrer nå - lilla, skarp rosa og hvit. En liten mørkerød en er visst ferdig for i år, og det minner meg på at jeg skal prøve å flytte den til et sted der jeg husker å se på den mens den blomstrer :-) Og forrige uke kjøpte jeg en dverg-Rhododendron på Europris!!!! for 69 kroner - den står ved foten av den store lilla, og det kan bli et lite sjansespill om den får nok vann til å rote seg i disse tider. Jaja - i så fall er det jo ikke større tapet, og Europris  kan vel skaffe flere ved behov :-)


Til slutt må jeg bare bryte sammen å tilstå.... agurkene mine holder IKKE  EU-standard, men de er knakende gode likevel :-) Det er mange andre bilder jeg gjerne skulle vist frem fra hagen nå, men jeg må vel spare litt til senere også - enn så lenge - ha en knakende god helg!







3 kommentarer:

krepsemor sa...

Agurken din er jo kjempefin, den =) Uansett er det smaken som er viktigst! Så flotte Rhoddiser du har da! Jeg har forelsket meg i en lilla en! Bare MÅ ha den.......

AnitaH2 sa...

Agurker skal det svinge av! Eller hos! Blir alltid litt bekymret når grønnsaker er for velfriserte - hva er de behandlet med da? Hvorfor har ingen prøvd å gnafse på denne salaten? Er den giftig?

Ellen Walnum sa...

Mini Rhodo på Europris??? Hmmm...høres spennende ut:)