mandag 14. juni 2010

Klematis, rose og krysanthemum


Dr. Ruppel i full blomst. Jeg har ikke rukket å plante den enda, men det ser det ikke ut som om den bryr seg så mye om :-)

Jeg har jo et par hvite klatreroser, og det er god mulighet for at Dr. Ruppel skal få holde en historisk dame med selskap. Tiden vil vise.











Den hvite rosebusken som står nede ved gjestehytta er begynt å blomstre nå.
Jeg vet ikke hvilken sort det er, men det er flere rose-kjennere som har foreslått pimpinellrose på grunn av blomstringstid, farge og duft.



Litt snerten den - tviholder på knoppen og sier "jeg vil ikke åpnes enda, det er for kaldt". Ihvertfall er det det jeg tror den sier :-) 
Og med det - ha en fin kveld!

4 kommentarer:

Marianne sa...

Ååå den klematisen har jeg også kjøpt, nydelig blomst.
Marianne

Mia sa...

Ljuvligt med blomstrande clematis, det ser jag fram till här hemma, men det ser ut som om jag bara har såna som blommar om hösten.. Litt preppen men ack så söt din krysantemumknopp :)

Margrethe sa...

Nydelig Klematis! Morsomt med knoppen som ikke vil åpne seg enda. Den er ganske dekorativ slik den står også.

Wenche sa...

Dr Ruppel er en nydelig og blomstervillig Clematis. Jeg har 3 (tror jeg), men foreløpig står det bare med store knopper som jeg gleder meg til å se springe ut :-)