torsdag 28. januar 2010

Det spirer på kjøkkenbenken

..og frøene venter på å komme i jorda. De skal sås i februar står det, men jeg regner med å tjuvstarte litt i helga. I dag har jeg kommet meg inn i hageboden å hentet flere minidrivhus, og vært på Plantasjen for å kjøpe både såjord og plantejord. Laminerte merkepinner laget jeg den dagen jeg bestilte frøene, så det ligger klart :-)
Jeg trodde jeg skulle finne noe lurt å sette staude-sådden. Et eller annet sted har jeg sett noe som er flatpakket, hullete, men som kan slås opp til å bli en kurv med håndtak. Jeg bare undrer meg på - hvor i verden var det?
På bildet ser du et av frøene jeg skal så: Malva sylvestries Zebrina
(bildet er fanget på sidene til Leuthens frø)

3 kommentarer:

Blomsterguri sa...

Jeg har ikke fått en eneste kommentar :-( Får prøve å legge inn en selv da - bare for å se hvordan det ser ut :-)

Anita sa...

Heia. Jeg fant deg på hageblogger, at du ville legge deg til listen hos Anne. Jeg er nettopp blitt lagt til selv....nå i januar. Så vi er ganske nye begge to da:)

Jeg ser at det blir frøsåing hos deg nå i helga. Jeg hadde tenkt å vente til februar, men jeg tror ikke jeg klarer å vente så mye lenger. Så jeg finner nok fram jord og kasser i helgen jeg også!

Jeg slenger meg på som den første følgeren din jeg:)

Tvi tvi, ha en fin kveld

Klem Anita

Ann Kristin sa...

Kjempekoselig Anita! :-) Skal finne deg og bli følger jeg også.

Ha en flott helg!

Fredagshilsen Ann Kristin