tirsdag 26. januar 2010

Gledesutbrudd til misforståelse..

Jeg har vel ikke sagt så mye om mannen jeg er gift med. Ikke hadde jeg tenkt å gjøre det heller, annet enn å konstatere at hageinteresse - det har han ikke! Da jeg kom hjem fra jobb i dag måtte jeg kikke på sådden under lyslista, og oppdaget der flere nye spirer. Hvorpå jeg utbrøt "jippijayjay" med stor entusiasme, og da kom kommentaren fra mannen "Er det det den heter den som har spiret?" :-)
I natt har det vært kaldt her på Sørlandet. Gradstokken viste -14 da jeg sto opp kl. 07.00. På måleren til drivhuset sto det da magre + 3,4 grader. Litt i minste laget, men det er mulig at det som bor i drivhuset nå har vendt seg til at det er litt kaldt innimellom - avvent fra varme?
Postmannen hadde hatt med seg Norsk Hagetidend i dag. Der sto det en artikkel om å "så for spenningens skyld". Å ja - vi sår ikke for at det skal bli rimeligere, for frø kan bli dyrt når en kjøper mange forskjellige. Det er spenningen ved å så, se det spire og vokse, - og, vite at de vakre plantene har jeg laget selv. Det gir en god tilfredshet og er en super fritidsaktivitet!

Rosene plantet jeg i høst, og krysser fingrer og tær for at de har tålt den kalde vinteren!