torsdag 10. juni 2010

De sier det blir regn.....

... men de tre dråpene som kom mens jeg vannet kan vel umulig kalles for regn?

Valmuer - orange, men denne er virkelig skjønn. Husker ikke hverken hvor eller når jeg har fått den, og ikke har jeg passet på noe navn heller. Å huske navn og sorter var slik jeg begynte med først for alvor når jeg så bloggene deres :-) Denne er nok noen år, og kom aldri med i noe navne-oversikt. Åja - slik er det med den saken!
 Nok å gjøre i disse tider, skoleavslutning for datteren, og plenty å gjøre på jobb - husarbeid snakker vi ikke om, men vanning tar sin tid. 

Helt sikker kan man vel aldri være, men ganske sikker er jeg på at dette er Anisodontea som jeg fikk frø av hos en hagegal i fjor høst. Jeg har fått frem flere, men denne har den mest spesielle fargen. De andre er rosa i en eller annen variant, mens denne helt tydelig er lilla! Den står bak glassruten som er vindskjerming på terrassen, og ser aldeles vakker ut.
 Det er tid for å nyte, like mye som for å stelle. Jeg storkoser meg med alle blomstene, og det håper jeg dere gjør også!


4 kommentarer:

Unknown sa...

Ja det regner jo litt mer i dag. Og det er jo flott. Jeg gjødslet alle rosene en gang til i går, så det passer ypperlig. Kanskje ikke så bra at lillegutt skal ha gutteselskap i dag.. grøss. Men-men vi finner sikkert på noe.
Anisgreia ser jo lekker ut! Min blomstrer ikke enda da. Gleder meg.
Vi sees på lørdag!!

Margrethe sa...

Regn trenger vi om vi ikke skal bruke all fritid til slikt. Og i natt kom det! Heldigvis.
Det er en nydelig plante du viser oss. Har aldri hverken sett eller hørt om den. Kanskje noe jeg må prøve!

Linda sa...

Ja i dag kom regnet hit og nå har det ramlet ned vann i hele dag... Håper ikke det blir sånn hele helgen, men hagen jubler nok godt nå:) og så slipper vi maset om vanningsforbud og sånn... Nydelig blomster begge to:) Nå er det bar eå nyte og nyte:) Jeg er nok ikke så flink til det, har alltid noen prosjekter på gang...:) men jeg nyter prosjektene og:) Klem og god hagehelg:)

AnitaH2 sa...

Så fin anisodonteaen ble! Jeg har nettopp mishandlet mine, dessverre, men nå er de plantet ut i stor potte. så jeg håper de vil komme til hektene igjen og blomstre etterhvert! Har du knepet dem? Jeg er jo dødspysete med kniping...