onsdag 3. februar 2010

En ulykke kommer sjelden....

...alene. Klok av skade har jeg alltid med mobilen når jeg skal legge meg - den er nr. 2 vekkerklokke for sikkerhetsskyld. Jeg har hatt noen opplevelser med at sikringene har røket om natten, og da har ikke radioklokken sagt et pip når jeg skal opp. I dag tidlig var det nettopp mobilen som vekket meg, - og alt var mørkt og stille. I full panikk sto jeg opp og styrtet opp trappa - rett i sikringsskapet. Joda - det var sikringene som var røket! Fikk slått på igjen, og med hjertet halsen i styrtet jeg videre - fremdeles lettere ankledd på kjøkkenet for å sjekke tempen i drivhuset -2,5!!!!!! Og det viste "bare" -6 ute. O skrekk o gru! Nå skal den sikringen oppgraderes til 16A - må man så må man! Når flere ting "slår inn" samtidig, så holder det bare ikke med 10A. Som om det ikke var nok. Da jeg kom hjem fra jobb kom jeg plutselig på at jeg hadde glemt å sette på plantelyset før jeg dro på jobb. Det er nemlig det stress gjør med meg - hukommelsen går opp i cyper space en stund. Det er noen spirer og stiklinger som har hatt en rimelig mørk og kjedelig dag, men det står de nok over. :-)
Ellers - det spirer og gror. Det er et minidrivhus som må bli med på soverommet for å få det noe kjøligere enn på kjøkkenbenken. Verbascum "poen rosetta" spirer alle frøene samtidig - og det var visst en del.... Gaillardia aristata "Burgunder", Valmue "Black Peony",  Petunia "Ultra Blue". Tror det er den på bildet.
 DEN er nydelig altså. Hadde den i fjor også. Ser ut som fløyel og en mellomting mellom dyp fiolett og knall mørk blå. Du kan ikke se det på bildet, der er den mest blå, men i pergolaen som jeg hadde tak på sist sommer.... Du skulle bare vært der. Gleder meg også over at Geranium, "Bohemicum Orchid Blue" spirer. Tror den skal bli fin i bedet langs trappa. I tillegg spirer Hengepetunia "sophicista Lime Bicolor", og Temynte "Panorama Diarda didyma". Hvem tenker på sikringer nå - dagen er reddet! 
Ha en riktig trivelig onsdagskveld! :-)

1 kommentar:

Margrethe sa...

Uff det er dumt å le når det går galt for andre. Men jeg fikk slike assosiasjoner av det du skriver om å springe lettkledd rundt i noe som ligner panikk. Håper alt ordnet seg. Og det er noen fantastiske farger på blomstene på bildet. Herlige blå. Nydelig. Jeg er imponert over alle som får til det med frø. Selv sår jeg og sår, men ikke alltid blir det så mye av det.