tirsdag 9. februar 2010

Det tar tid med frøene...

Har hatt en vanningsrunde rundt omkring i huset i dag. Spirene ser ut til å trives og vil stadig ha vann. Nå er det på tide å prikle til helga - det trengs ihvertfall. Problemet er at det er ikke plass under plantelyset. Så da spørs det om de skal i drivhuset... Hmmm... i dag var det 2 grader nede der da jeg sto opp. Har noen erfaring med om det blir den store spiredøden hvis det blir f.eks. 5 grader en gang i blant? Skal selvfølgelig prøve å holde det mellom 10 og 15, men med denne uforutsigbare temperaturen ute .... Det har spirt noen nye siden sist jeg rapporterte - Phlox (peppermint Candy), Asanina (klatrende løvemunn), Hengepelargoni (Red Queen) og Euphorbia phdychoma. Her er en som ikke er så interessert i hva som spirer eller ikke :-)
Mange av de andre frøene jeg har sådd ser jeg ikke antydning til spirer i. Det var å teste tolmodigheten igjen da! Mye jobb for tiden -12 timer i går, og det blir nok mere sene timer også. Prøver å tenke positivt på det og ta det ut som fridager utover våren og sommeren :-) Ha en fortsatt fin kveld!

2 kommentarer:

Blomsterguri sa...

Vil bare introdusere pusen :-) Hun heter Rabiata og bryr seg særdeles lite om blomster!

Spire sa...

Åhh.. Katta di er helt lik en katt jeg hadde! Den forsvant i 2008, men tror neppe den har forvillet seg helt ned til Kristiansand fra Trøndelag.. :) Så desverre er den nok borte for godt, men det var koselig å se Rabiata da, og minnes min søte Samba.. ;)
LenaE