tirsdag 23. februar 2010

Tirsdag kveld....

Glimt fra en blomstrende sommer på terrassen. 
Enda noen dager til jeg skal begynne å så mars sådden. Har kikket igjennom hva som venter på å bli sådd. Det er mye fint! Gleder meg veldig til å så Prydtobakk "Lime Green". Den har jeg i flere år hatt både foran og bak huset- Siden det kun er noen timer ettermiddagssol ved inngangspartiet, har jeg blomster som står fint til langt ut på høsten. Bildet av prydtobakken finner jeg nok en annen dag, for akkurat nå er det "forsvunnet".
Snakker om å bli utolmodig etter å begynne. Det ligger metervis med snø så langt øyet ser, men tror du ikke fruen likegodt avspaserte et par timer fra jobb. Satte seg i bilen og kjørte til nabo kommunen. Der ligger "Grønt Fokus" hvor jeg kjøpte drivhus i fjor. De har mye annet gøy også. Jeg hadde bestemt meg for å kjøpe to lysarmaturer til drivhuset, så nå har jeg 5 stk. De har fått noen nye tre-hyller som så litt spennende ut. Testing, testing. Undervanningsmatte i metervis er det også kjekt å ha.
Undervanningsmatte klipper jeg opp i riktig størrelse og bruker de i brettene som stiklingene står i. De er fornøyd med jevn tilførsel av vann.

 Ryktene hadde gått om at "stiklingene var klare" på Kulien gartneri. Resultatet ble 40 stiklinger av diverse Perlargonium, fylte petunia, million bells, m.m. Stiklingene så virkelig store og kjempefine ut, og det var mye nytt av året. Gleder meg til å plante det innkjøpte med det eget-dyrka i krukker, ampler og bed. Må vel vente til midten av mai - eller enda litt lengre.
På kveldens runde i minidrivhusene var det kommet èn spire - det er Keiservindel "Naomis gift". Skal si det har tatt lang tid. Den ble ifølge mine notater sådd 31.01.10 -  over 3 uker er lenge å vente på spiring syns jeg, men bedre sent enn aldri. Du som er innom får ha en fortsatt fin kveld!

2 kommentarer:

IngunnBW sa...

Du, de ryktene har nådd helt til Østlandet :) Dere er heldige! Så nydelig det blir hos deg med så mange stiklings- og frøformerte blomster utover sommeren :)

Blomsterguri sa...

Skal si at ryktene når langt :-) Ja, vi er heldige, og gleder oss jo fælt til å få det fint rundt oss.