fredag 19. februar 2010

Lewisia i vinduskarmen

Det var nemlig der den var. Jeg lette jo etter Lewisiaen hele forrige helg, og til slutt måtte jeg gi opp og innse at den nok ved en feil var kommet ut og under snøen. I natt lukket jeg soveromsvinduet kl. 03.45 - da var det noe firbent som holdt et himla bråk utenfor. Etter å ha tenkt flere ganger om jeg skulle inn i termo-dressen og ut - eller ikke - ble avgjørelsen å bli inne, og heller dra vinduet igjen.
Hva annet fant jeg da jeg skulle åpne det igjen i dag tidlig enn - Lewisiaen.
(Bildet er googlet og lånt fra "High country Gardens")
Den sto gjemt bak persienner og gardiner og var nok dyttet lengre til siden enn planen var i utgangspunktet. Ble ikke lei meg da jeg så 3 små spirer i potta også. Såinstruksen var 5 grader spiretemperatur. Når det er ca 22 inne og ca -10 ute, da er det logisk med 5 grader i vinduskarmen - eller? Hadde prikleplaner i kveld, men tror jeg utsetter det til i morra. Trøtt som en dupp!
Forresten - den hvite rosen i forrige innlegg.... kan det være Alba "Maxima"?
Ha en god helg folkens!

2 kommentarer:

krepsemor sa...

Så bra at du fant igjen Lewisiaen! Jeg sådde også Lewisia, (var det cotelydon mon tro?) Men jeg satte den ute i kulden! Nå står den i en kasse under snøen! Vet ikke om det var riktig da.....I går priklet jeg til den store gullmedalje! Jeg var nok ikke i seng før rundt midnatt ;o) Det ble vel nærmere 100 potter! Lurer på hvor jeg har gjort av alle pottene mine.....Trenger flere! Blir vel en tur på plantasjen!
Ha en god helg!

Margrethe sa...

Det er heldigvis slik at det meste dukker opp igjen av det vi har stuet bort på de rareste steder i disse plassmangetider. Plassmangel inne nå, plassmangel ute når våren kommer. Hagegalskap?