mandag 18. januar 2010

Det spirer og det gror...

I dag kom det masse spirer i et minidrivhus jeg sådde i på lørdag! Malva Sylvestris heter de spiringsvillige frøknene - eller kanskje ikke frøkener - "Brave Heart" og "Mystic Merlin" heter de, og det er vel heller herrer :-) Men - da er det avgjort. Det blir lyslist på soverommet - mellom senga og vinduet. Jeg har målt temperaturen der inne, og den ligger på ca. 12 grader. Det må vel være bra når de får godt med lys. Det blir bare til jeg har fått brukt høytrykksspyleren i drivhuset! Ellers - har jeg fått en liten utfordring fra Impecta - "Kattost" eller Sidalcea Roseanna - en nydelig blomst, men: På såveiledningen står det "såkassen kan med fordel settes ved + 5C OVER EN TID".  Hva i alle dager betyr over en tid??? Nå har såkassen stått i vinduskarmen på gjesterommet i 3 dager - med åpent vindu. Da er det nemlig ca. 5C, men skal den stå over tid, - eller til det ikke er mulig med 5 grader i vinduskarmen lenger, eller noe annet. Jeg bare lurer. Nå skal jeg bla igjennom albumet mitt å se om jeg finner noe bilde av de gigantiske store Cosmos som blomstret og veltet fremover - helt til vinteren kom å sa "nok!"


Ingen kommentarer: