søndag 24. januar 2010

Yes, yes, yes!

Det har gått med mange timer i dag. Sådd og priklet. Sådd litt mer, og priklet enda litt til. Lyslista på soverommet ble helt perfekt!!! Føler meg litt kreativ av og til :-) Så måtte jeg gå til drivhuset for å hente flere potter og plantebrett. Må bare innrømme at jeg ikke hadde så veldig lyst, men....må man så må man!
Det så tufsete ut ja, og det var da jeg fant jeg ut at jeg skulle klippe ned og vekk det som ikke så så bra ut. Og etter det så det faktisk veldig greit ut. Sjekka både det ene og det andre, og tenkte at når jeg har støvsuget gulvet (har uteteppe - grønt) - så kommer det til å bli helt toppers. Så oppdaget jeg at Fuchsia`ne har overlevd!!!! Yes, yes, yes! De kommer seg - spirer på de både her og der, og jeg ble så hoppende glad. Det skal nemlig ikke så mye til :-) Nå må det vannes litt regelmessig, så går dette bra også!

Så for "sikkerhetsskyld"... har jeg vært inne på Plantamere og bestilt flere frø - mange sorter..... :-) Bevisstløs i gjerningsøyeblikket heter det visst - men gøy er det jo!
Her kommer lista:
ÄNGLAMETSPÖ 'Blackbird', VALLMO, 'Black Peony',  KEJSARVINDA "Naomi´s Gift", MINIPENSÉ Lavender/Yellow, SVARTVIOL 'Bowles Black', KASKADBERGVALLMO, DAHLIA 'Diablo' mix,
 Akleja 'Perfumed Garden', AKLEJA YABEANA, PENSÉ, mörkrosa, PARADISBLOMSTER 'Rose Queen' NÄVA 'Jesters Jacket', DRAKBLOMMA, NÄVA 'Purple Haze' AKLEJA 'Burnished Rose', LUKTVIOL, Fuji Dawn'.

Koselig med en slik søndag. Nå skal jeg på jakt etter frø til Blodbeger, alle snakker om de, men jeg bare leter - foreløpig!


Ingen kommentarer: