fredag 15. januar 2010

Endelig helg!

Ja, det er godt med et par fridager etter en hard arbeidsuke. Da jeg kom hjem lå det enda 4 poser med frø i postkassa, men nå holder det. Jeg hadde allerede vært innom plantasjen for å kjøpe mer såjord på vei hjem. Det skal vel ikke så stor fantasi til for å skjønne hvilke planer jeg har i helga :-) I tillegg til såjord fant jeg masse bøker om blomster til halv pris. Gikk litt amok - igjen.
Jeg har fått lus på overvintringsbuskene mine, og det får jeg gjøre noe med i helga. Ellers så venter jeg på at det skal bli såpass mildvær at jeg kan ha en storopprydding i drivhuset. Slik det er nå er det ikke plass til å gjøre noe særlig inne der.Relativt store busker som jeg skal klippe ned først til våren. Tenkte ikke på at det problematisk i forhold til det jeg skulle så året etter. Var bare så fornøyd med at jeg fikk de inn før frosten kom :-)
Jeg er inne på tanken om å ta lysarmaturene inn og henge opp på soverommet istedet. Det må vel gjøre godt for spirene/stiklingene  som er skal ha det lyst og kjølig lenge enda. Sola kommer ikke inn på soverommet og temperaturen vil da bli mye jevnere. Ja faktisk bedre enn i drivhuset. Sover med åpent vindu hele året, og lyset skal være av om natta uansett. Sprø ide? Tja, jeg får tenke litt mer på det før jeg bestemmer meg. 

Vinter på Sørlandet - slik så det ut i jula, og slik ser det ut i dag :-)


Ingen kommentarer: