søndag 2. mai 2010

Bestemors kjøkkenvindu?

Ikke helt, for der var det vel stort sett bare pelargonium :-) Det er fint da - det syns jeg. Nå har jeg mange som blomstrer og kan bytte ut fargene etter som jeg har lyst.
Det har vært nydelig vær i dag også, men kald luft. Så når jeg hører rykter om veldig kald natt, så bestemte jeg meg for å ta inn mye av det som har stått ute i natt. Vil ikke risikere at alt blir ødelagt på grunn av èn frostnatt ihverfall.
Jeg tar sjansen på at Petunia/surfina klarer seg selv om det er kaldt om natten.... Jeg kan ikke for mitt bare liv forstå hvordan jeg noengang har hatt plass til de inne i drivhuset??? Det er jo mer enn fullt som det er, og likevel står det 8 plantekasser med disse utenfor drivhuset nå - og sikkert 3-4 andre plantekasser som jeg har tenkt å sette inn til natten - ja - iløpet av kvelden en gang. Det nærmer seg med pergolaen - nå er det 6 "stokker" på plass og plattingen øker i størrelse. Det er to "stokker" som mangler før "taket" skal på. Det er jeg spent på hvordan blir. Mønetak denne gangen - spesielt for en pergola... ja! Det kommer nok bilder etterhvert. Ha en trivelig søndagkveld!

2 kommentarer:

Linda sa...

Åååå,som du strever med dine små du.... ut og inn.Flink :))
Nydelige blomster i vinduet.
Har noen store blomsterpotter med pelargonium,er ikke kommet så langt.Får ikke plass i vinduskarmen.
Ha en fin uke!

Elsa sa...

Det er rart det der, når en begynner å sette ut fra drivhuset så er det akkurat som om volumet på plantene og pottene øker. Tror vi stabler med millimeterpresisjon i drivhuset:)
Jeg har ikke fått begynt å sette ut noe enda, det er for ustabilt med både vær og temperatur.