lørdag 1. mai 2010

For en herlig 1. mai

Nydelig vær, godt og varmt.... hvis en holder seg i gang med noe hagejobbing. I dag var det ut med alle plantekassene. Det tok meg en drøy time å bære de ut. Det er jo en fin anledning til å studere de nærmere, og nå var det noen vannskader på noen blomster og noen flere hadde bladlus. Jeg har prøvd å rydde opp så godt jeg kan, og det frister ikke så veldig å sette de inn igjen. De fleste står forresten ute enda. Jeg skal se værmeldingen og kjenne på magefølelsen om de skal inn igjen i kveld. Det vil bli lettere når de kan settes på plattingen rett utenfor drivhuset - litt kortere å bære :-) Fikk besøk av hagegale Mete, og da ble jeg kvitt litt - men - kan ikke si jeg kan se det noe sted.
Mannen er godt i gang med rammeverket til den nye pergolaen. Plattingen er ganske rett, og har delvis  kommet på plass igjen. Levegg... med skader fra forrige pergola-sammenrasing - er satt på plass. Det er noe med å ha litt skjerming når naboen er så tett innpå. Litt klipping av ihjelfrosne busker har det også blitt. Utrolig mye frostskade på det som ligner på laurbærtrær, så det blir enda mer jobbing med det i morra. Solen og vinden og arbeidet har gjort meg veldig fornøyd med dagen, og det kan derfor se om som om det skal bli en tidlig kveld :-) Ha en fin lørdagskveld!

5 kommentarer:

Linda sa...

Ja,det var en herlig dag i går.
Håper du tok inn plantene for det er kaldt.
Ha en fin dag i hagen,god søndag.:))

Mia sa...

Oj, är den så bratt din berghäll. Lite skjerming är A -å för hagetrivseln. Bor man i ett villaområde kommer man fort underfund med det.
Allt jobb med dina planter, det lönar sig nog när dom blir plantat ut :)

IngunnBW sa...

Er bildet fra i år? Det ser jo helt sommer ut i bedet! I mangel av mann og snekkerkyndige hender, går jeg heller til innkjøp av levende levegger. Nå skal jeg ha en oppstammet Magnolia stellata som skal skjerme for innsyn til verandaen, tenkte jeg. Eller kanskje en oppstammet Robinia?

Ellen Walnum sa...

Tenkte det samme som Ninni helt til det gikk opp for meg at det er alle plantekassene som står der:)

Her råder kaoset på grunn av all gravingen i hagen. Noen blomster er satt ut, men de mest sarte av dem blir nok satt inn til natten igjen, siden det er meldt frost......

IngunnBW sa...

Å ja, når jeg trykker på bildet ser jeg kassene :)