torsdag 6. mai 2010

Fotorunde i dag!

Ja, det blir bilder ganske ofte, men fotokurs - nei, det ble avlyst for andre gang. Mail to dager før om at de venter på at en "ny leverandør" skal sette opp datoer for kurs. Standhaftig som jeg er svarte jeg bare at "jeg venter!!!"

Første bilde i dag er selvfølgelig et som viser hvordan det går med pergolaen - sakte med sikkert kommer levegger og diverse saker å ting på plass. Nå er det å få kuttet stolpene slik at første del av "taket" kan komme på. Jeg har en plan for hvor vanntanken skal stå å samle opp regnvann, men mannen er ikke helt med på denne ideen riktig enda - blir det nok etterhvert :-)

Vårkjærminne ligger som et teppe på det andre plan av hagen. - Det er virkelig ikke til å unngå å legge merke til.

Jeg skulle vel ikke klage så lenge solen skinner, men de fotorundene er jammen det iskalde! Når jeg kom så langt som til å fotografere Vårkjærminne var jeg gjennomfrossen. Gradstokken viser 10 grader, men det kjennes ikke slik ut.... Nå må jeg bare innrømme at jeg er en frysepinne av dimensjoner. Passer best med pledd over knærne og den bærbare i fanget - da blir det godt og varmt til og med for meg :-)

Det kan være at Kamelia ikke tåler sol, men da må "Crimson Candle" være unntaket fra regelen. Nå har den bare blomstret mer og mer siden jeg fikk den rundt påsketider. På merkelappen står det "sol/halvskygge" og det er vel omtrent det som er været på terrassen i disse dager. Enten sol - eller halvskygge. Fornøyd med blomstringen er jeg ihvertfall.

Ha en trivelig kveld du som kikker innom!



7 kommentarer:

Linda sa...

Ååå,så lekkert det blir hos deg.
Ja,det er kaldt her i byen.
Ha en fin helg!:))

Mia sa...

Den intens blå mattan var verkligen imponerandes!
Så kul att det går så fort framåt med pergolan, snart i mål. Sköna om än kalla dagar ute nu, det är bara att njuta :)

Anita sa...

Sååå fin terrasse og pergola.... Det ble kjempefint hos deg!!
Kaldt..??? det er iskaldt. Håper det snur til helga!

Linda sa...

Så deilig uteplass du får der:)Det blir sikkert mange fine sommerstunder der vil jeg tro:)

Ja nå venter vi på varmen... den må da komme snart...
Nydelig camelia, de er jo så vakre:) Min har stått i solen nesten hele dage, og trives godt med det. Nå står den slik at den har sol halve dagen, og det ser også ut til åvære helt greit:)

Linda sa...

morro at jeg kom på lista hos deg:))Ha en fin dag!

IngunnBW sa...

Oj, der var jo nesten hele den nye uteplassen på plass! Så flott det blir :) Det er kaldt her også selv om solen skinner pga en isende vind fra nord som har holdt stand i flere uker virker det som, vimpelen til hyttenaboen står rett ut. Men solen varmer i ryggen når jeg går tur og det bjerka er lysegrønn og aldeles skjønn. Så noe skjer da ute!

teaseyez sa...

replica bags los angeles replica bags india replica bags paypal accepted