lørdag 29. mai 2010

Spansk margritt

Av og til MÅ jeg bare. Skal ikke kjøpe flere blomster, men så dukker det opp en liten lekkerbisken - og hvem kan gå videre da? Denne spanske margritten dukket opp i lunsjpausen på jobb. Skulle på Mega for å kjøpe meg en fiskekake, og da klarte jeg ikke å gå forbi :-) Den er ikke plantet enda - det har vært fint vær, men kald og slitsom vind. Det begrenser lysten til å oppholde seg ute så lenge om gangen. Jeg har fått tatt opp alle tulipanene som nå er avblomstret, og skal finne et greit sted å legge de til høsten kommer. Ellers så har jeg vært på tur til en "liten" Europrisbutikk i nabolaget. De hadde utrolig mange greie krukker. Svarte, runde, firkanta, kurv, metall, grå, svart, hvit - you name it. Det ble litt innkjøp der ja, og det har løst dilemmaet mitt med hvor jeg skulle gjøre av alle Pelargonium og Fuchsia-plantene mine - nå har jeg tatt en avgjørelse. De blir plantet i vanlige krukker, - men flere sammen i krukka. Kanskje jeg får gjort det i morra? 
Utrolig så tørt det blir av den vinden! Jeg måtte vanne, og da jeg endelig var fornøyd, var jeg helt gjennomfrossen. Men, nå skal jeg ikke klage. Det er meldt både sol og varme til neste uke, så vi har noe å se frem til her i sør. Nå er det snart Grand Prix finale - den skal stå på i bakgrunnen, og så skal jeg surfe rundt å se om det er noen nye blogger og blogginnlegg. Ha en knakende god lørdag!

4 kommentarer:

Parkvegens Hageglede sa...

I fjor sommer hadde jeg ingen Spanske Margeritter i hagen. Bestemte meg for at det skulle ikke skje igjen, så jeg gjør som deg.. står ikke imot. De er vakre hele sommeren, det er bare å nyte. ha en fin kveld.

Margrethe sa...

Sånne lunsjpausekjøp liker jeg. Og dette er jo et godt valg. Jeg tenker hvert år at nå skal det være slutt på impulskjøpene mine. Men like fullt skjer det hele sommeren gjennom. Og jeg tror det er veldig sunt for oss. Langvarig nytelse! Ha en deilig hagesøndag.

Ellen Walnum sa...

Jeg kjøpte noen rosa Margeritter da vi var på Kulien, gjorde ikke du det? De er liksom et must......Jeg holder på å bli gal av den vinden som har vært de siste dagene og foretrekker sånn som det er i dag, grått og litt regn, men vindstille!!!

Blomsterguri sa...

Ellea: Joda, visst kjøpte jeg rosa margritter på Kulien, men det var vanlige margritter. Spanske margritter er litt annerledes - større blomster og skarpere farger på blomstene.