lørdag 22. mai 2010

By night!

I dag har det vært fantastisk sommervær - varmt og vindstille. Jeg har skrudd opp kroker og hengt opp lykter og potter i hytt og kav. Hentet en spennende busk fra Ellea. Plantet og på plass. Det kommer til å bli knallfint!

Etter å ha grillet og kost oss på terrassen kom mørket etterhvert krypende. Derfor får dere et lite stemningsbilde :-)

Jeg har hatt med meg PC`n ned i pergolaen og lest aviser og blogger. Veldig lunt og godt å sitte der, og det er godt lys fra drivhuset.
Jeg har fremdeles en del igjen å plante. Mest stauder. Jeg har forsøkt å fortelle de som ville ha planter fra meg at de må komme SNART! Så jeg håpervirkelig det dukker opp noen i løpet av pinsehelga, hvis ikke har jeg et alvorlig plassproblem :-)
Verbachum poen rosetta - jeg har ca. 3 plantekasser bare av den. Av utseende er den bare grønn, relativt stor i vekst, og ikke blomstrer den enda, så det er jo ikke så godt å vite hvor den vil passe best. Det andre jeg har igjen mye av er Fuchsia - og de gir jeg ikke bort. Skulle bare hatt en god idè hvor de skal stå. Mange og i forskjellig fasong - alle blomstrer og er litt av et syn på det bordet de står på utenfor drivhuset. Kjapp oppsummering - Hage, helg og kos! 

6 kommentarer:

Margrethe sa...

Jeg er ikke i tvil om at du koser deg her. På denne måten har du jo forlenget sommeren veldig. Nyt pergolaen din og våren og resten av helgen :-)

Ellen Walnum sa...

Så koselig steming det var under pergolaen din:)

IngunnBW sa...

SÅ stemningsfullt og kjempekoselig du har laget det! Skulle tro utestuen hadde såttt der i flere år, den ser etablert ut allerede :)

Parkvegens Hageglede sa...

Kjempekoselig, ja her er det bare å nyte sommeren. Vi har en gammel peis ved en treplatt som skal pusses opp. Har snakket om å lage tak over for å kunne benytte plassen mere. Nå ble jeg virkelig inspirert :-)

Linda sa...

Så kjempekoselig:) Ja her blir det nok mange nydelige sommerkvelder vil jeg tro:) Såå flink du har vært:)

Ja haging er god trening, sant det:) Men forfallet etter vinteren merkes... Så litt ekstra må til nå:) I går bar jeg potter og sekker til jeg så mann med ljåen:) Deilig:) Klem

M.E.V. foto sa...

Kjempekoselig, og allerede frodig:)