mandag 10. mai 2010

Skru på varmen!

Det er nok mange som er lei av den kalde temperaturen, men om jeg roper det ut det høyeste jeg kan - det hjelper nok like lite.
Dette rosa vidunderet som har så mange blomster er Pellis "Hurricane" - ser jo ut som om navnet stemmer på den. 

Jeg føler meg ikke som en "hurricane" i dag. Sikkert ikke helt uthvilt etter helga :-) Travelt er det jo på jobb også, så det hjelper ikke på arbeidslysten min midt i uka. Jeg jobber best når jeg er uthvilt før jeg begynner, men til gjengjeld kan det bli lange dager med tunge tak. Slik er det på denne tiden av året!

I dag har jeg uttrykt stor begeistring over mannens innsats - se: - møne er på plass! Nå begynner jeg å se at dette kan bli greit til 17. mai :-) Det er mye som skal plantes i krukker, og kurver og diverse - og som skal henge i, på, utenfor og innenfor pergolaen. Spesielt har jeg tenkt å plante mye Petunia/surfina under taket. Det er en herlig tid med planlegging, og så blir det "action" når fridagene kommer. Etter jobb ble jeg med ned som "selskapsdame". Det vil si - jeg fikk vannet og plantet klatrerosen "New Dawn" på utsiden av den midterste stolpen. Nå håper jeg bare at den vil trives der. Kugjødselkompost nederst er jo en anbefalt start, og det fikk den. Men - det er mye sandjord akkurat der den ble plantet. Jeg har hørt at roser egentlig liker best litt leirjord, men den får ta den man har, og så håper vi på det beste :-)

2 kommentarer:

Mete sa...

Åh, så fin pergola'n din blir! Og jeg kan godt rope i kor med deg! Vi vil ha varme NÅ!

Unknown sa...

Åh dette ser jo lovende ut!! Stilig som bare det.
Den varmen lurer jeg også på hvor blir av gitt.