søndag 23. mai 2010

Solbrent....

.... men hva gjør vel det :-) En fantastisk herlig og avslappende dag. Det aller meste er nå på plass i hagen, og vi har hatt lunsj og kaffe der dere vet :-)  Jeg har enda igjen 10 plantebrett, mer eller mindre fulle av diverse planter å plassere ut.... Jeg får prøve å drømme meg frem til hvor det bedet skal komme :-) Foran muren til venstre i bildet er det et bed, men - jeg skal love at det er litt farlig plassert. Klatring må til - enten opp fjellet, eller å krysse trappebredet og hoppe ned. Hvis du kikker litt ekstra ser du at busken jeg fikk i går allerede er fint plassert på kanten. Det luktet sterkt av timian etterpå :-) Bedet er stort sett fullt av kryptimian og oregano som har selvsådd seg. Ellers plantet jeg en bjørnebærbusk for 3-4 år siden - nå ser den endelig ser ut til å sette fart på voksten.Siden det er mye, og høy steinmur - så har jeg satt ned et par Rådhusvillvin som jeg tenkte kunne få klatre opp steinene.
En tue med nellik har blitt ganske stor også. Ting her har tatt tid! Det å være hagegal, betyr ikke at alt gjør som du vil, og slett ikke i den farten en helst kunne tenkt seg. Rådhusvillvinen ser ut til å vokse nok til å vises litt i år. TTT - ting tar tid - gjelder også i hagearbeid!  Bildet er tatt ovenfra og
ned, og viser noe av det buskaset som vokser der. Jeg tror jeg utsetter alt annet enn vanning til jeg er fornøyd med resten av hagen! I morra reiser mannen på jobb igjen, og da skal jeg drive hus og hage selv i 5 uker. Godt er det da at plenklipperen er startet - da tror jeg at jeg skal få start på den selv! Og kantklipperen er startet og brukt - jeg håper jeg får start på den selv neste gang....! Så tungt som det er å få start første gang etter vinteren. Det virker ikke som om de motoriserte greiene liker å stå uten å bli brukt så lenge. Uansett - veldig greit å ha de tekniske tingene i orden, så slipper jeg å streve mer med det enn nødvendig. 
Enda en fridag i morra. Jeg skal prøve å la være å gjøre noe, bare slappe av - men det blir nok vanskelig :-) Ha det fint du som kikker innom!


3 kommentarer:

Tresje sa...

Lykke til med avslapingen, det er vell noe av det vi hagegale sliter med å få til.

Dyveke sa...

Jeg skjønner at det er mye å drive med i en stor hage, men gjett om jeg blir litt misunnelig når jeg ser bilder som de av hagen din. Så mye gøy hagearbeid å ta seg til hele tiden :) 
Håper du får en fin avslutning på pinsen :)

Lunalei ;-) sa...

Wow - så nyyydelig en hage du har - og den terrassen med plargonianen...helt fantastisk!!!!
Blir helt stum av beundring! Nyt dagen!
Klem fra Lunalu