tirsdag 18. mai 2010

Litt planting...

... og mye vanning :-)

Nå er det mye som er kommet i krukker og bed, og når finværet endelig slår til så tørker det fort ut. Skulle ikke trodd at 17. mai regnet vekk i veldig vått duskregn hele dagen, men det gjorde det. I dag har sola og vind gjort det tørt, så det er jammen det fort gjort! Spesielt fort tørker det ut i drivhuset. Der står  fremdeles en del ting jeg ikke får gjort noe med riktig enda. Pellis og Fuchsia + + ....venter på at pergolaen skal bli ferdig.
Dessuten må jeg vel kjøpe krukker og noe som jeg kan plante det i. Jeg har ikke funnet noe jeg har hatt lyst på av krukker i år. Hvis jeg finner noe jeg syns er fint, så syns jeg plutselig at det er altfor mye penger for en krukke!!!

Jaja - det ordner seg nok helt sikker. På bildet er det Kamelia "Spring promise" som har slått ut i full blomst. De tar det èn om gangen de damene der :-) Ha en fin kveld!

4 kommentarer:

Margrethe sa...

Du har ikke funnet krukkene, og jeg har ikke funnet blomstene. Har bestemt meg for å vente til helgen med å finne blomster for krukker og kar. Krukker får visst vente i år. Det blei mye penger til drivhuset med tilbehør. Men selvfølgelig; jeg vil helst ha i pose og sekk, så ..
Håper du får mye fint vær i hagen denne uken.

M.E.V. foto sa...

Har ikke plantet noe sommerblomster jeg heller enda...Fin denne da;)

Linda sa...

Tips til røff hjemmelaget krukke,en stk sort plastkrukke,1 stk striesekk el kaffisekk,fra lillan i lillemarkens.Tree krukka inni og bind hampetau rundt.
se på www.ceciliasverden.com
Ha en fin vårdag!Linda :))

krepsemor sa...

Jeg har plantet i krukker og kasser i dag, holdt på i timesvis! Og enda er jeg ikke ferdig! Og det var jeg som ikke hadde tenkt å ha så mange krukker i år, bare i bed! Vi reiser jo på båtferie, og hvem skal vanne.....Lærer visst aldri =)
Den kameliaen var skikkelig lekker!