torsdag 27. mai 2010

Pakke i posten!

I dag kom pellisene som jeg bestilte 28. februar. Det tok bare 3 mnd. ..... Jeg har jo lurt litt på om jeg var avglemt, men da jeg sendte mail til Lille Gartneri, fikk jeg beskjed om at de skulle sendes like etter pinse - og nå er de her! Det var nok den harde vinteren (som vi egentlig har glemt nå) som tok mange blomsterdyrkere på senga - regner med at det var tilfellet her også. Det jeg fikk var:

Sandalwood
Crocodile
Sommer og vinter
Grey Lady Plymouth (lukter sitron)
Chocolade Peppermint
Ada Sutterby
Creamery
Appleblossom Rosebud
Oldsbury Duet.
Kun de fire siste var på min ordinære bestilling, men jeg skrev at hun kunne finne fine alternativer hvis hun ikke kunne skaffe alt det jeg ville ha. Kan jo være en lykkelig ting det. Mange spennende bladverk på stiklingene hvertfall :-) Sunn og frisk ser de ut, med unntak av en stikling som varblitt litt "klistret" i pakken. Etter utpakking ble de fraktet ned i drivhuset, og så skal de få nye og litt større potter i helga.
Det skal jammen det de "voksne" pellisene også få. Det er et styr og et strev å holde de oppreist når de skal vannes :-) Løsningen er vel at de får en mer varig plassering i krukker - istedet for kurvene på veggen på terrassen.

Jeg har noen plantekasser med Fuchsia som står "å skinner for seg selv" nede ved drivhuset - jeg har ikke klart å finne på noen god løsning for plassering enda. Enda et eksempel på at "ting tar tid". 

Ha det bra så lenge! 



2 kommentarer:

Parkvegens Hageglede sa...

Det er kjempespennende med planter i posten. Jeg liker planter som i tillegg til vakre blomster, har et spesielt bladverk. Det se ut til at du har skaffet deg noen slike..

Linda sa...

Pakker i posten er GØY:) Klem