mandag 31. mai 2010

Solbærespirea og pus

...eller Physicaroys opulifolius "Diabola".. Etter å ha stått mange år i den gamle vintønnen ble den i år klipt ned til 1/3 for første gang. Jeg har tatt vare på lappen fra Grimstad Planter - "Bør faktisk klippes tilbake til 40 cm hvert år, da det gir den fineste vekst og form på planten". Tror nesten at jeg har klippet den ned til 30 cm, men nå kommer det ihvertfall blader på den igjen!
Rabiata har tatt middagshvilken i den vintønna mer enn en gang :-)
Endelig kom sola - og varmen til sørlandet igjen. Det er da typisk at helga er dårlig, og på jobb når finværet kommer. Likevel har det vært koselig å komme hjem - vanne planter, knipe litt... og vanne litt til :-) Ryddet litt i drivhuset, og inn for å se "Kolonihaven". Lite blomsterliv i den "Kolinihaven", men et hyggelig program likevel. I morra kveld er det "Grønn glede på NRK", og da kan det jo bli litt mer spennende å se på for en hagegal! Ha det fint så lenge!

5 kommentarer:

Røsslyng sa...

Heisann og takk for koselige hilsener på bloggen min :)

Ser ut til at katten har funnet seg en trivelig liggeplass

Linda sa...

Jeg har også en solblærespirea, jeg synes den er veldig fin. Hmmm klippe den ja, kanksje lurt det. Den blir vel litt tettere da vil jeg tro. Jeg leser at claus dalby klipper sin langt ned hvert år, fo rhan vil ikke ha den så høy... Jeg vil gjerne ha den høy, men klippelitt likevel er sikkert lurt... Ja ikk emye hage på kolonihagen... Min absolutte favoritt er trädgårdsfredag. Så jeg sitter spikret hver fredag. Både på nett tv og på nrk 2:) Ha en hyggelig kveld:) Klem

Laila -Karin sa...

Ser ut som katten har funnet seg en fin plass

Edgar sa...

Flott den blærespireaen! Finnes i gylden utgave også. Og pusen var riktig fin!
Ser lenger ned i bloggen hvor lekker pergolaen er blitt! Og med drivhuset i enden må det være helt perfekt for en plantegal.

Anonym sa...

Les hele bloggen, ganske bra