lørdag 6. mars 2010

Det ble trehylle! :-)

Jeg har brukbart draget på snekkering ser det ut som :-) Her er ny hylle laget av tre - den var helt super å legge på hylleknektene i drivhuset. Stabil enten det var mye eller lite som sto på den. Det har blitt nokså mye jobbing i dag også. Jeg fikk hengt opp flere hyller på kortveggen i drivhuset, og tok ned begge plantelysene og 7 brett med diverse stiklinger fra huset. Tror jeg har fått dagens trim! Nydelig sol har det vært, så det var på ingen måte vondt å være ute i termodress i dag. Da jeg sto opp (ikke så veldig tidlig), var det 30 grader i drivhuset, og etter et par kopper kaffe og avislesing... nærmet det seg 40 grader. Da fikk jeg på meg skoene og ut for å åpne for litt lufting. Jeg har ikke satt på de automatiske lukeåpnerne enda, for de tåler ikke frost. Det kan med andre ord bli ganske varme dager for stiklingene fremover. Jeg på jobb og sol fra skyfri himmel. Jaja, det går nok bra. Lykkelig ble jeg da jeg oppdaget at det har kommet spirer av både Solhatt, Indianermelde og Øyeblomst. Det er nesten som en kan glemme at det er sådd noe, når det tar så lang tid før det spirer. Kanskje ikke så rart at bestillingsfingeren blir litt i farta?
Nå er det meste kommet på plass i drivhuset også. Jeg skal ommøblere litt på hyllene på høyre siden, så får jeg hengt opp den siste lyslista. Og - ja - det er faktisk kommet veldig langt det jeg har. Vi er tross alt bare i begynnelsen av mars måned. Jeg kan ikke huske at jeg noen gang har hatt så stor produksjon så tidlig på året, og er lettet over at jeg har fått større drivhus enn det første jeg hadde. Det gjør det hele mye lettere, men i tillegg tror jeg det blir enda større produksjon..... Ha en fin lørdagskveld!

4 kommentarer:

Anita sa...

Heisann!
Du så flink du har vært!! Du kan det å snekkre ser jeg! Du har skikkelig fått utnyttet drivhuset ditt nå. Hvor mange kvadratmeter er drivhuset ditt på?

Jeg bare gleder meg til jeg kan ta i bruk mitt drivhus....til det blir ferdig montert....det er bare glassene som mangler, en vesentlig del, haha

Ha en fin helg
Klem Anita

Blomsterguri sa...

Hei Anita! Koselig at du kikker innom og legger en hilsen til meg. Drivhuset er "bare" 8,4 kvm. Ser at det virker større på bildet, men det er fordi jeg brukte vidvinkel-linse på kameraet :-) Ha en fin helg du og!

IngunnBW sa...

Se det ja, du klarte det! Flink jente :)

Ellen Walnum sa...

Ja det var flotte hyller, og da unngår du problemet med at de bøyer seg i kanten, sånn som trådhyllene gjør.......