onsdag 17. mars 2010

Min vakre Asalia...

oppstammet ... som jeg fikk i forbindelse med et julebord jeg holdt her hjemme - i 2008! Litt fornøyd med at den fremdeles er i live og blomstrer. De fleste jeg kjenner glemmer å vanne, og da er løpet kjørt. Oasis i potten er til god hjelp, men du kan ikke glemme å gi den vann likevel.
Jeg har den i stuevinduet om vinteren og ute om sommeren. Sist sommer sto den under pergolaen og var helt hvit av blomster. Kunne nesten ikke se det grønne. Akkurat nå er det bare èn blomst igjen, så den vil vel ha en liten pause frem til sommeren?

Nå skal jeg finne meg en kopp med God Natt te - Vi ses!

3 kommentarer:

IngunnBW sa...

Den var nydelig! Så flink du er som har klart å holde liv i den :)

Mariann sa...

Asalia er flotte planter og det er min yndlingsjuleblomst. Men den er jo like fin hele året, så jeg har mange ganger tenkt å ta vare på plantene etter jul. Desverre så går det som du skriver, jeg glemmer å vanne en gang for mye. Så da bæres de ut sånn i månedskiftet januar/februar vanligvis.
Nydelig hvitblomstret plante du har, vel verdt å ta vare på.

Anita sa...

Det er jo helt utrolig!!!...å klare å holde liv i denne såå lenge:) Det er en nydelig plante da, vell verd å holde i live.
Takk for koselig kommentar inne hos meg. Ja, produksjon er i full gang hos meg også nå ...du kan si at jeg har blitt litt påvirket og inspirert av andre bloggere, og det er litt vanskelig å bestille lite frø, når det er så mye som frister...:)
Ha en fin kveld!
Klem Anita