fredag 12. mars 2010

Liv i leiren!

....og da mener jeg på sådden som har stått i evigheter uten tegn til liv. Nå er det en liten spire i Tvillingblomst, Kaskadeberg valmue, Geum coccineum og èn i Clematis Ingerigrifolia. Trodde ikke det var mulig med så lang spiretid, men nå har jeg sett det også. Ikke er det akkurat sprudlende liv i pottene heller. Jeg får bare se om det kan bli en og annen. Det kan være at jeg prøver å så de samme èn gang til - men da skal de få friste lykken i drivhuset etter relativt kort tid under lyslista på kjøkkenbenken.
 I dag har jeg ikke vært i drivhuset, - "måtte på shopping for å kjøpe slalomutstyr på salg til min datter. To turer "til fjells" skal hun i løpet av mars mnd., og som hun sier: det er dyrt å leie og nå har jeg jo ski i årevis fremover :-) Jada, jada.

I går da jeg var i drivhuset fikk jeg se at det virkelig er liv i "Cestrum" likevel. Trodde den hadde tatt kvelden, men hadde vel et lite håp langt der inne. Små grønne spirer kommer opp langs stammen - helt nede ved jorda. Jeg har vel mest kikket på greinene litt høyere opp :-) Gøy! Bildet med den blå riddersporen står strategisk plassert midt i trappebedet. Jeg gleder meg til å sitte med kaffekoppen på trinnet og ha denne utsikten igjen :-) Snakker om gøy: Gøy er det å lese i kompostboka også - jeg har lest halvparten i kveld, og bare etter den delen, har jeg en mistanke om at det kan bli kompostdunk på et passende sted i løpet av sommeren. Så da er planene for fredagskvelden offentliggjort :-) Ha ei trivelig helg folkens!

3 kommentarer:

Ellen Walnum sa...

Ja er det ikke godt når det endelig begynner å spire du;)

Margrethe sa...

Her skulle jeg sitte å jobbe seriøst som redaktør for en hjemmeside (off.), og så havner jeg utpå.
Har ikke hatt så god tid til blogglesing i det siste, så nå må jeg ta det igjen.
Det er morsomt å lese innleggene dine, og alt om drivhuset sluker jeg.
Hagelagstreffet var til å få fram latteren. Herlig!
Nå må jeg lese videre, så ha ei god helg.

IngunnBW sa...

Så moro at det endelig begynner å spire hos deg! Dette beviser jo at man må gi opp håpet for tidlig, hverken for frø eller tilsynelatende død ved :)