søndag 28. mars 2010

Snø og ødeleggelser

Ikke akkurat noe fantastisk påskevær, men det heter jo at det finnes ikke dårlig vær - bare dårlige  klær? Selv om det spirer og gror i drivhuset, er ikke hagen klar til vårarbeid. Enda ligger det snø på halve "plena" og den bruker lang tid på å smelte. Det vil si at halve rosebedet ligger under snø. - På den andre halvdelen stikker tulipanene hodet opp mellom rosebuskene. Det var mange, og spennende løk som ble satt ned mellom rosene. Glad var jeg da de endelig var i jorden, og jeg kunne gå inn fra regnværet! Nå er det vesentlig mye mer spennende å følge med resultatet :-)
Brøytemannen veltet snø over i vår hage i vinter, og det skal han absolutt ikke få lov til å gjøre igjen! Uff og uff, som det ser ut. Grus og skitt nedover hele fjellet - og på plena. Småbedene som jeg har laget på fjellet, ligger der, men en del steiner har ramlet ned. Ellers så er gjerdet mot naboen ødelagt på den ene siden - kan ikke se hvor skaden er på grunn av en stor haug med snø! Ingen fare for å bli arbeidsløs med det første med andre ord.
Jeg har lest ferdig boken om kompost i dag. Løv er gode saker sammen med diverse matavfall og papir/papp. Løv etter roser og klatrehortensia har vi jo nok av på denne årstiden, men hva med resten av året? Hmmm... jeg har ikke helt klart å bestemme meg enda.
Ha en fortsatt trivelig palmesøndag du som kikker innom! 

3 kommentarer:

Mia sa...

Nej, inte är det alltid lika kul när snön smälter i varjefall inte när man ser ödeläggelsen. I fjol gick många av mina fruktträd.. Men, när våren tar fatt är det kul att hålla på ute och vid midsommar har man i stort sett glömt det.

Elsa sa...

Venter på at snøen skal smelte jeg også. All skitten som kommer fram når snøen forsvinner den må vi bare ta som det kommer. Og at det blir endel etter denne vinteren det er sikkert. Det skal bli godt når en får begynne å rake, rydde og ikke minst få spyle ren nedkjørselen.

Linda sa...

Hei Guri!
Høres deilig ut med ferdelige dager for deg og katten.
Ja ,det er snø i hagen,men det smelter:))
Nå kommer snøklokker,krokus,tulipaner og urter.
Håper du blir kvitt luseplagene i drivhuset.ha en fortsatt god påske.
Hilsen Linda :))