onsdag 24. mars 2010

Påskepynt og årer

Så da var enda en kveld i hagelaget unnagjort. Påskepynt var kveldens tema, og elegant presentert av "Vibekes blomster og hageservice" som driver med blomsteroppsatser til diverse anledninger og reiser rundt som gartner når det passer. Nydelige oppsatser ble det, og en veldig hyggelig presentasjon. 
Etter kaffe og kaker var det åresalg med kveldens bord-blomster og de fine dekorasjonene som premie. Undertegnede vant ingenting, og det stemmer med den vinnerlykken som ellers er så plagsom hos meg :-)  Sist jeg opplevde åresalg måtte ha vært på bedehuset en gang på 70-tallet. Spennende og  - mange årer, men vinnerlykken plasserte seg i kveld på et og samme bord. Til stor fornøyelse for damene som satt der :-)
Til neste gang mente konferansieren at det kom til å bli spesielt fullt rundt det bordet..... Kanskje det du? Visste du forresten at det er en rett og en gal side på oasisen? Det gjorde ikke jeg. Mønsteret skal være opp - eller - var det omvendt... Hmm.. Må finne ut av det når jeg kommer på en blomsterhandel og skal kjøpe inn til påskedekorasjonene jeg skal lage!
Nå har jeg altså hatt atter en hyggelig kveld med hagelaget, og jeg har drukket kaffe m/koffein og da er jeg spent hvor hvor lenge det skal holde meg våken utover natta...

4 kommentarer:

Kristins Hus sa...

Hei!
takk for hyggelig hilsen!!
Ser ut som du har en virkelig fin hage:-)
God kveld
Kristin

Linda sa...

Hei Guri!
Du var kjapt ute med innlegget.
Morro å hilse på deg i går.
Bokstavene/mønsteret på oasis - blokka skal opp.
Skal lage dekorasjoner på jobb i dag,fikk med tipset.
Spennende tider nå blir så glad når jeg ser det kommer spirer i hagen.
Håper du fikk sove,jeg vokna igjen.
Ha en fin dag! :))

IngunnBW sa...

Det var virkelig en nydelig dekorasjon, liker så godt ro i farver. Og så fikk du nok en koselig kveld i hagelaget ditt, du er ordentlig innarbeidet der allerede virker det som :) Håper du fikk sove til tross for koffeininntaket!

Margrethe sa...

Nydelig dekorasjon. Selv glemte jeg møte i hagelaget i går kveld (jo det går an), og har vanskelig for å tilgi meg selv. Men nå er jeg på veg til blomsterbutikken. Og da blir det vel litt av hvert til trøst.