søndag 7. mars 2010

Drivhus = trivsel!

Ikke så rent få spirer har fått egen potte i dag. Alle hyllene er på plass og justert til riktig høyde. Plantelys er montert over, og nå ser det ut som det skal gjøre. Trehyller anbefales på det varmeste. Fungerer helt utmerket. Vann og gjødsel er det jeg må prioritere denne uken, og så blir det vel mere prikling neste helg igjen. Værmeldingen for sørlandet er slett ikke verst, sol, sol og mere sol. Plussgradene skal komme, og det er det helt sikkert mange som gleder seg til!
Det var så varmt i drivhuset da jeg skulle prikle, at jeg måtte ha døren åpen. Likevel var det varmt. Så ringte mannen (han er i Australia). Han hadde lest i bloggen og mente det ikke var noe problem å montere de automatiske lukeåpnerne så lenge jeg hadde varme på. Så tenkt, så gjort. To av fire nå til å begynne med, og det blir jo veldig bra videre i uken. Slipper å tenke på "kokte" stiklinger mens jeg er på jobb. Finværet skal nok tære på snøen og tenker jeg. Ikke så mange som blir lei seg for det, og jeg gleder meg ikke minst til å få trappa gangbar igjen. Det var farlig glatt i den i dag.  
Apropos snø: Hørte et brak for litt siden. Tenkte det var et takras, så jeg sjekket ikke noe mere. Men - så tar jeg en tur i stuevinduet for å se om jeg har fått timerne til å virke på alle lysene i drivhuset - det har jeg, og så ser jeg også at taket på naboens garasje har knelet på grunn av snømengden. Ikke for å være slem, men - det er ikke favoritt-naboen min. Hvis hun overhodet bryr seg med å si noe til meg, er det bare for  klage på noe jeg/vi har gjort. Jeg har aldri sagt et skeivt ord til henne, så jeg har forsåvidt mitt på det tørre :-)  Det skal bli spennende å se om det kommer opp nytt tak.... Time will show. Etter denne helgen føler jeg at våren er i anmarsj. Bildet viser trappebedet i april 2009. Lurer på om primulaen vil være like langt kommet i april i år? Ha en fin søndagskveld!

3 kommentarer:

Berit sa...

Mente jeg la igjen en kommentar hos deg i går? Hm, merkelig!
Ville bare takke for besøket hos meg, og så har jeg lagt din trivelige blogg til i lista mi.
Flott vårtrapp!

IngunnBW sa...

Så deilig med automatiske åpnere på drivhuset ditt :) Det vil nok lette deg for mye. Så omtenksom og snill mann du har :)
Skråningen din var så vårlig og fin, håper vi får det sånn snart! Er bildet tatt fra drivhuset og opp alle trappene du har gått med planter?

Hihi, skadefryd er den beste form for fryd, heter det ;) Er ikke så sikker på det, men skjønner følelsen din ovefor naboen :)

Blomsterguri sa...

Ninni: Ja - bildet er tatt fra drivhuset, og du ser ikke engang alle trappene, men det er en fin trapp! (Ihvertfall når det er bart) Må bare si det også - det er ikke en ordentlig garasje som har gått i bakken - det er bare et tak som er festet mellom huset deres og vår 0 grense-mur.