torsdag 4. mars 2010

Uten stoppknapp!


Det er kjekt å møte de hagegale. Kom hjem med mange stiklinger av forskjellig sort, og etter at de sto på kjøkkenbenken i natt, så gikk de til drivhuset i ettermiddag. Alt fra Lobelia (hvit og blå) og Petunia - for ikke å glemme Blodbeger!!! Endelig kan jeg slutte å vente på at mine frø skal spire - det hadde de ikke tenkt. - Setter pris på de alle - tusen takk hagegal-jenter! Det var litt flere stiklinger som kom i drivhuset i dag. Jeg var en liten tur på Plantasjen, og kan bekrefte at de hadde fått inn stiklinger. Fuschia, to sorter Pelargonium og diverse Petunia. Ikke det helt store utvalget - kanskje kommer det mer? Det jeg kjøpte var: Fuchsia Maxima, Catootje, Beacon, Swingtime, Denise, Border Queen, Lena Dalton og Krommenie. Av disse hadde jeg vel kun hatt Beacon før såvidt jeg kan huske. Pelargonium Decora Red og Royal Blue. Syns Royal Blue ser veldig lovende ut. Enda har de ikke satt ut Fuchsia stiklingene på Kulien Gartneri, men til neste uke kommer de. I år er dillene mine mange!!!!
Litt praktisk hagedame har jeg faktisk vært. I går og i dag fikk jeg med meg store "fiskekasser" i isopor fra butikken. (De er spylt ren altså). Jeg setter de på gulvet under hyllene i drivhuset - fyller opp med jord og sår Tagetes eller andre villige frø der. Har gjort det flere år allerede, men i år har jeg jo plass til flere kasser :-)
Når jeg først var ute på tur, stakk jeg innom Byggmakker. Kjøpte material for å lage tre-hyller til å legge på hylleknektene. De aluminiumshyllene jeg har, bøyer seg nedover når det blir mye stiklinger på siden av knekten. Det syns jeg ikke noe særlig om. Det kan da ikke være noen heksekunst å skru sammen noen fjøler til en hylle? Jeg prøver! Ha en fortsatt fin kveld!

4 kommentarer:

Anita sa...

Ojoj, her har du fått med deg ein heile del med stiklinger. Kjekt da.

Klart du greier å få til å lage noen trehyller....Stå på, og skru!:) Du må huske å vise oss resultatet da her på bloggen din, når du er ferdig med snekkerarbeidet.

Klem Anita

Ellen Walnum sa...

Tenk at jeg ikke har oppdaget bloggen din før nå! Jeg skal sørge for å legge den inn i lista mi. Ser ut til at det blir Plantasjen tur på meg i dag. Hadde håpt at de hadde fått inn Fuchsia Walz Jubelteen men den kommer nok, de har hatt den hvert år.

Takk for sist. Det var ordentlig hyggelig som alltid:)

IngunnBW sa...

Så mange fine stiklinger du har fått :) Lykke til med snekringen!

amo sa...

Takk for sist! Jeg har heller ikke sett bloggen din før nå. Fikk jo også med meg en del småplanter, så nå må jeg prøve å ta godt vare på de. Skjønner at jeg må ta en tur til Plantasjen snart, har ikke vært der på en god stund.