tirsdag 2. mars 2010

Endelig spirer det igjen!

Mye rødt må til i blomsterbedet mitt, det er jo bare å glede seg til sommeren.
Enn så lenge har det endelig kommet spirer i sådden igjen. Alle agurkfrøene er godt i gang. Ellers har både Prydtobakk, Asters og Cosmos kommet med mange spirer. De er nå satt ned under plantelyset på gjesterommet. Det var bra jeg fikk sådd noe mer spirevillig - det er håpløst mange som er like svarte som natta. En av de som var "håpløst svart" har forresten fått en spire - Ænglametspø. Jeg er slett ikke sikker på hvordan den ser ut. Jeg finner ikke "dingsene" som lager svensk A om til Æ - og da er det ikke så lett å google den heller.  
I morra skal jeg på møte med de hagegale, noe jeg gleder meg til! Mye hagegalskap å få ut på slike treff. Må bare ile til å presisere - bildet i forrige innlegg er av det LILLE drivhuset! Følg med, og du skal få se bilde av det STORE når alt er kommet på plass :-) Nå skal jeg lage meg en kopp god te og kose meg med å lese andre sine hageblogger - takk for titten!

4 kommentarer:

krepsemor sa...

Her er linken til Änglametspö:
http://www.raravaxter.com/images/2477.jpg
Den er helt nydelig!
Artig når det spirer ;o) Jeg har måttet sette ut i snøen noen potter som ikke ville spire (stauder), og i dag har jeg sådd mer (he-he)

krepsemor sa...

Hei igjen! Jeg har svart på spørsmålet ditt i bloggen min ;o)

IngunnBW sa...

Den var da aldeles bedårende! Håper du får den til :) Kos deg på hageGal-treff i dag, da får nok snakketøyet kjørt seg ;)

Thusnelda sa...

Takk for hyggelig hilsen på bloggen min, eg har våre på Hauglandsenteret i Flekke. Fantastisk :-) . Må sei eg misunner deg drivhuset, det må vere kjekt å sjå kor det spirer og gror. Her hos oss er alt i dvale enno. Ha ein fin kveld.