mandag 15. mars 2010

Tungt å bære vann...

...ned til drivhuset. Tørr ikke sette på utekranen enda. Men - såååå gøy å se hvordan det vokser og gror og trives. Bank i bordet i tilfelle det kommer en frostnatt..... - det bare vokser og har det helt greit ser det ut som. Det siste jeg trenger er at sikringene ryker nå en natt - det er fremdeles minus ute i klare netter tror jeg. Akkurat nå står det på 0 grader, og det er tidlig på kvelden enda.

Her er en liten kveldskikk på venstre side av drivhuset :-)

Hos meg er er det omtrent bare drivhusarbeid - ikke så mye husarbeid i disse dager. Det er nok årstiden og mengden av produksjon som har avgjort det. Kan vel bli litt greit når mannen kommer hjem og deltar i diverse nødvendigheter :-) Akkurat nå syns jeg prioriteringen er helt riktig etter mitt hode!
I morgen kommer det maaaasse nye stiklinger til Plantasjen hvisket en stemme i dag. Måtte ha litt mere jord, og kikket jo om det var noe jeg ikke hadde fått med meg blant stiklingene. Da stoppet en hyggelig dame fra betjeningen (hun har nok sett meg før) og tipset meg om morgendagens forsyning. Jeg som har sagt at det er fullt..... er ikke til å stole på når det gjelder akkurat slike ting. Så vi ses på Plantasjen i morra!!! Ha en fin kveld!

7 kommentarer:

Margrethe sa...

Ikke rart at det ikke blir husarbeid på deg med alt dette i drivhuset. Men jeg forstår deg så inderlig vel. Håper alt går greitt, og at frosten holder seg unna.
Jeg er ganske fornøyd med at jeg må reise et stykke for å komme til Plantasjen og tilsvarende. Ellers hadde det blitt kaotisk her i huset. Ha en god kveld.

Linda sa...

Skjønner godt din prioritering, hadde gjort det samme:) Så heldig du er som har plass til så mye i drivhuset. Deilig å se det vokser. Gleder meg til å se det når du planter ting ut i hagen:) Klem

Anita sa...

Nye stiklinger på Plantasjen, sier du??? Får ta meg en tur på "vår" Plantasje også da, og sjekke ut om de får inn stiklinger der også...:)

Det er alltid kjekt å kjøpe noe nytt:)

Skal si du har fått det grønt i drivhuset ditt...ser at de trives..

Klem Anita

Ellen Walnum sa...

Neimen hvorfor måtte du fortelle det da???? Jeg skal jo ikke ha flere stiklinger jo!!!!

Blomsterguri sa...

:-) Takk for gode kommentarer jenter!

Unknown sa...

Ja vannbæring er jeg også lei av. Så lei at jeg har begynt å fylle kannene med snø..

IngunnBW sa...

Som du koser deg i drivhuset ditt, det er ikke vanskelig å forstå hvorfor småspirene dine trives så godt :)

Kommer det flere stikinger på Plantasjen i dag altså? Jeg var innom forrige uke, da var utvalget stusselig. Må nok ta turen igjen skjønner jeg :)