mandag 8. mars 2010

Plass til enda mere :-)

Her er siste oppdatering fra helgens innsats i drivhuset. Det er godt utnyttet nå, og har mye lys og litt varme. Det hjelper jo godt på med sola, og i natt kan det ikke ha vært kaldt. Det var 13 grader i drivhuset kl. 07.00! Det beste av alt er at det er plass til enda mere på disse hyllene mine :-) Jeg har jo bestillt både fra Lille Gartneri og Bakker. Det kommer nok ikke før snøen har smeltet. Ingen  vits å sende stiklinger i kuldegrader regner jeg med. Jeg har tatt vare på "restene" av det som ikke ble priklet første gangen. Det prikler jeg nå fremover. Da får jeg masse å gi bort til venner og bekjente, og nok til meg selv og vel så det.
Ringte til Grønt Fokus i dag - må ha noen aluminiumsfester til lysene i taket - stoler ikke på at de plast-dingsene holder. Det ville jo ikke være så gøy hvis de raste rett i stiklingene mine! De skal begynne med langåpent på torsdag, så da rekker jeg en tur ut etter jobb. Jeg får vel stikke en tur til Kulien gartneri og se om de har noe fuchsia-stiklinger som jeg har lyst på også....
Hvis du ser nederst til venstre - den grønne med rødt på er en kurv som kan slås helt sammen å bli flat. Det er "hull" i alle retninger, og da tenkte jeg det kunne være greit å plassere sådd som skal holde seg ute - enten i snøen eller på en annen lur og skyggefull plass - eller noe annet kanskje? Plantasjen var stedet de var til salgs. Måtte jo kjøpe mere jord i går må vite :-) Nå er det på tide at de STORE sekkene kommer ut!
Vi ses! Ha det fint så lenge!

4 kommentarer:

krepsemor sa...

Så fint det har blitt i drivhuset ditt, ryddig og alt på rekke....Og som du handler da :o) Heldig du som har god plass. Har du varme på i drivhuset ditt? Kanskje du har det som kalles "frostvakt", hva nå det er for noe! Det har jo vært til dels veldig kaldt siste ukene! Nå så jeg nettopp at måleren viste minusgrader igjen, etter en periode med regn og sludd! Men bare 3 kalde da!
Blir spennende å følge utviklingen i veksthuset ditt fremover!

IngunnBW sa...

Nå begynner det virkelig å ta av i drivhuset ditt :) Så frodig og grønt og mye du har drevet frem allerede! Og me3d 13 varmegrader der inne vokser det nok bra fremover :) Flink du!

elle-melle sa...

Heldiggrisen som har lys og varme i drivhuset. Mitt er fremdeles innestengt p.g.a. snø, men jeg får vel kanskje hjelp til å skuffe det frem, men ettersom det mangler strøm inn der så blir det vanligvis ikke tatt i bruk så tidlig.
De automatiske lukeåpnerne tåler ikke frost heter det, men mine har stått på i drivhuset i mange år og virker like godt! Nå skal det jo bli spennende å se hvordan det er med den saken i år da !

Anne (Moseplassen) sa...

duverden, du har da virkelig kommet godt i gang! Grønt på grønt, åssen i alle dager skal du få plass utover du da? ;)

Deilig å se sånn drivhusvår :D