søndag 18. april 2010

Må bare....

... vise soluret fra en bedre vinkel :-) Jeg har helt forelska meg i det, og det er godt plassert. Uansett hvor du er i min hage vil du treffe på denne sterke karen som løfter jorden med en pil til himmelen! Så godt at det er på plass der det har vært ønsket i mange år!

I dag var det meldt regn på sørlandet, men solen har skint fra blå himmel, og selv om det har vært litt kjølig vind, har det vært helt deilig å være ute. Jeg har plantet ut en del av det som jeg hadde satt ut for et par dager siden. Det er stauder, og hvis været holder seg slik som nå, da holder de seg godt. Mens jeg plantet fikk jeg også luket det som jeg ikke hadde sett før, og - nå har jeg lokalisert vårvortemelken som jeg fikk fra en nabokone for flere år siden. Den har nok ikke likt å bli flyttet, og etterhvert kommer en stor hosta og skjuler den med bladene sine. Hostaen skal derfor flyttes - og deles en av disse dagene. Vårvortemelken er en nydelig vårblomst, og den skal få gode vokstmuligheter uten å bli flyttet på nytt.

Jeg har laget meg ventebed, og flyttet flere busker som jeg er i tvil om lever... og hortensiaer som ikke lenger var på riktig plass. Da er det klargjort for en del storvokste Malva-planter. En del av de er forresten flerårig, så de blir vel bare større året etter? 
Under besøkene på Kulien fikk jeg mange stiklinger av noe som kun var merket "Lime". Det er nok surfina Lime, og den blomstrer nå...

Ha en fin uke folkens!

3 kommentarer:

krepsemor sa...

Så flink du er, Blomsterguri! Du har i sannhet grønne fingre :o) Soluret rigger veldig bra. Nydelig Petunia...Her snør det store trollkjerringer i dag, og det har lagt ned mellom 10 og 20 cm bare i dag! Er så lei av vinteren!
Prøver å kare meg opp til overflaten for å se et lite lyspunkt!
Ha en fin uke!

Elsa sa...

Så flott det ble soluret. Tenk at du har begynt å plante. Lurer på når vi får begynne her på våre kanter. Vi har full vinter igjen vi. Det er noe som heter Erleria, mulig det er den som er over oss nå:)

Ha en fin ukestart:)

IngunnBW sa...

Vi har visst gamle solur som endelig har funnet sin plass i haven begge to :) Det er så moro når man endelig finner det riktige stedet. Så vakker Surfina