torsdag 22. april 2010

Snø i lufta, kaldt og.....

..det blomstrer! Den på bildet er en temmelig nydelig Valmue som heter Black Peony. Store knopper venter bare på å springe ut, og dette er den ene som ikke klarte å vente lenger :-)
I dag haglet det hos oss faktisk, men - ingenting tar skade av det i hagen tror jeg. Det trives ihvertfall det jeg har plantet. Spesielt ser Penne og minipenne helt strålende ut. Gjetter jeg riktig hvis det norske navnet faktisk er stemorsblomster - stor og liten? Det er første året jeg har bestilt frø fra Sverige, og jeg er redd for at navnene jeg bruker bærer litt preg av det :-)
I morra er det fredag...... :-) Ha en fin kveld!

7 kommentarer:

Tresje sa...

Nydelig farge på valmuen, og jeg som fikk høre at jeg bare mangler den blå, feil for denne har jeg ikke, du har vell ikke noen frø liggende?
Jeg har sådd hvite i dag, viss det kunne friste.
(mvh Marha)

Blomsterguri sa...

Neimen er det du:-) Skjønte ikke det før nå da vet du. Da har jeg lagt meg til som følger og så... legger jeg deg inn på min blogg også. Jeg er har frø til "Black peony" og Fjærvalmue "Lilac Feathers" - vil vel ikke kalle det blå.... men du kan få :-)

Mariann sa...

Nydelig farge på den valmuen. Antar at det er i drivhuset den blomstrer.
Kaldt her også, 2 grader nå. I dag har vi hatt skiftende vær med både sol og snøbyger.

Anita sa...

Nyyyydelig farge på den valmuen!!!

Tresje sa...

JA JA JA JA JA JA, DET ER JO EN LITEN STUND TIL MØTE, DU HAR VELL IKKE LYST TIL Å SENDE DE TIL MEG.
SEND MEG EN MEIL SÅ FÅR DU ADRESSEN SMIL SMIL

IngunnBW sa...

Den valmuen har jeg også, en riktig lekkerbisken :) Jeg sår mine rett ut i bedet, det må jeg forresten gjøre nå. Takk for påminneslen!

Tresje sa...

1000 takk for frø, nå er de i jorda.